HomeΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Οδική Ασφάλεια ο Χρήστος Κέλλας

Σε εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Οδική Ασφάλεια ο Χρήστος Κέλλας

Στην παρουσίαση ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ) για την οδική ασφάλεια μίλησε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας. Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, συμμετείχαν ο αν. Γεν. Διευθυντής της Γεν. Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μάθιου Μπάλντουιν η Ευρωβουλευτής και συντονίστρια της Επιτροπής Μεταφορών του ΕΚ, Έλενα Κουντουρά, καθώς και ο εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Αντόνιο Αβενόζο.   

 

Ο Λαρισαίος πολιτικός τόνισε πως το προτεινόμενο «πλαίσιο πολιτικής του ΕΚ για την οδική ασφάλεια 2021-2030» περιλαμβάνει σημαντικές συστάσεις, για τις οποίες έχουν ήδη ληφθεί νομοθετικά μέτρα από την Ελληνική Κυβέρνηση σύμφωνα και με τις εισηγήσεις της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων. Υπογράμμισε, δε, πως από τον Αύγουστο του 2019, στην αρχή της κοινοβουλευτικής περιόδου, η Επιτροπή Οδικής ασφάλειας κατένειμε το έργο της σε πέντε σταθερούς θεματικούς άξονες, γεγονός που ευνόησε την προώθηση στοχευμένων προτάσεων προς την κυβέρνηση, στις οποίες λαμβάνονται υπόψη οι θέσεις των συμμετεχόντων φορέων ανά συνεδρίαση.

 

Ο Χρήστος Κέλλας σημείωσε, ειδικότερα, πως για τα πεδία της οδικής εκπαίδευσης, της διακυβέρνησης, της νομοθεσίας και της αστυνόμευσης, της συντήρησης υποδομών και της τεχνολογικής εξέλιξης των οχημάτων, καθώς και της ιατρικής φροντίδας μετά το ατύχημα, που προτάσσονται στο ψήφισμα του ΕΚ, έχουν ψηφιστεί σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις τα τελευταία 2,5 χρόνια. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στη μεταφορά του μαθήματος οδικής ασφάλειας από την ελεύθερη ζώνη στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών, στην ενεργοποίηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στη σύσταση μητρώων εισαγόμενων οχημάτων και εποπτών ΚΤΕΟ, στο νέο καθεστώς εξέτασης υποψηφίων οδηγών, στην αυστηροποίηση των διατάξεων του Ποινικού Κώδικα για υπαίτια πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου και στην τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο κοντινό μέλλον. 

 

Ο αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις προτεραιότητες, που έχει θέσει η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας για την τρέχουσα σύνοδο, σχετικά με την ανάπτυξη προτάσεων για την αναβάθμιση των υποδομών και τη φροντίδα των θυμάτων μετά το ατύχημα. Ειδικότερα, επισήμανε πως η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει εμβληματικά έργα οδοποιίας, όπως τον ΒΟΑΚ, την ολοκλήρωση του Ε-65, την κατασκευή του δρόμου Πάτρα-Πύργος κ.α., εστιάζοντας και στην ανάγκη προοδευτικής ανακατασκευής όλων των επαρχιακών δρόμων της χώρας. Σε σχέση, δε, με την περίθαλψη και στήριξη των θυμάτων, τόνισε πως θα μπορούσε να εξεταστεί η κάλυψη όλου του οδικού δικτύου για την άμεση διακομιδή των τραυματιών σε νοσοκομεία και πρόσθεσε πως είναι απαραίτητη η σύσταση ομάδων ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των θυμάτων και των οικογενειών τους σε κάθε νομό. 

 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας σημείωσε, ακόμη, πως ο τομέας της οδικής ασφάλειας δεν χωρά κομματικές αντιπαραθέσεις, τονίζοντας πως η Ελλάδα πρέπει να συνεχίσει να καταγράφει και την προσεχή δεκαετία ανάλογες θετικές επιδόσεις με αυτές της προηγούμενης (2010-2020), όπου πέτυχε να μειώσει τους θανάτους σε τροχαία κατά 54% υπερβαίνοντας τον ευρωπαϊκό στόχο μείωσης κατά 50%. Στο πλαίσιο αυτό, προσκάλεσε την κυρία Κουντουρά στην Επιτροπή, προκειμένου να παρουσιάσει την έκθεσή της για την οδική ασφάλεια και να συζητηθούν οι συστάσεις του ψηφίσματος του ΕΚ.

 

Ο Λαρισαίος Βουλευτής δεν παρέλειψε, τέλος, να αναφερθεί στην τραγωδία της Ουκρανίας, αναφορικά με την ανάγκη εμβάθυνσης των ευρωπαϊκών πολιτικών και την απόφαση της Συνόδου Κορυφής των Βερσαλλιών για την ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της ΕΕ, καταλήγοντας:

 

«Η επιθετικότητα της Ρωσίας και οι διεθνείς συνθήκες αφυπνίζουν την Ευρώπη. Ελπίζω ότι, στο άμεσο μέλλον, η ΕΕ θα καταστεί πιο “ορατή” στις παγκόσμιες υποθέσεις και πιο ισχυρή».