HomeΠΑΙΔΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τηλεκπαίδευση: «Βουνό» για τα παιδιά με μαθησιακές διαταραχές – Συγκλονίζουν γονείς και μαθητές

Τηλεκπαίδευση: «Βουνό» για τα παιδιά με μαθησιακές διαταραχές – Συγκλονίζουν γονείς και μαθητές

Η τηλεκπαίδευση αποτελεί εδώ και μήνες μία καθημερινή πραγματικότητα λόγω της πανδημίας. Για τα παιδιά, όμως, με μαθησιακές δυσκολίες, η τηλεκπαίδευση είναι ακόμη ένας Γολγοθάς που πρέπει να ανέβουν.

«Η τηλεκπαίδευση είναι κάτι παραπάνω από το τίποτα» για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, λένε οι γονείς και οι δάσκαλοι, μιλώντας για την απροσπέλαστη εκπαίδευση την εποχή του κορονοϊού.

Την ώρα οι μαθητές που πάσχουν από κάποιου είδους μαθησιακή διαταραχή είναι ένας πληθυσμός που συνεχώς αυξάνεται. Αυτό σε μεγάλο βαθμό συμβαίνει, αφενός γιατί γονείς και δάσκαλοι παρατηρούν πολύ πιο γρήγορα τις όποιες δυσκολίες των παιδιών, από το νηπιαγωγείο ακόμα, και αφετέρου γιατί η πιεστική πια συνθήκη για αριστεία, βαθμοθηρία και τελειότητα καλπάζουν, κάτι που δε συνέβαινε τις παλιότερες, πιο «ανέμελες» εποχές.

Τηλεκπαίδευση: Αβοήθητοι με την ταμπέλα του «απροσάρμοστου» μαθητή

Από την άλλη, ο έγκαιρος εντοπισμός των μαθησιακών δυσκολιών βοηθάει σήμερα αυτά τα παιδιά στοχευμένα και από νωρίς, εκεί όπου στο παρελθόν αυτοί οι μαθητές πάλευαν μέχρι και την ενηλικίωσή τους αβοήθητοι και κυρίως με την ταμπέλα του «κακού», «απροσάρμοστου» μαθητή.

Να αποσαφηνιστεί εδώ ότι ο όρος μαθησιακές δυσκολίες/διαταραχές περιγράφεται πιο εξειδικευμένα με όρους όπως: «Ειδική Δυσλεξία», «Δυσφασία», «Ειδική μαθησιακή δυσκολία» κ.α. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα παιδιά αυτά έχουν επαρκή κινητική ικανότητα, κανονική ή υψηλή νοημοσύνη, επαρκή ακοή και όραση, παράλληλα όμως εμφανίζουν δυσκολίες στην διαδικασία της μάθησης, της συγκέντρωσης, της οργάνωσης αλλά και ορισμένη ανεπάρκεια στην αντίληψη και ολοκλήρωση της έκφρασης.