HomeΔΙΕΘΝΗ

Σε ποιες χώρες του κόσμου είναι ενοχλητικό να δίνεις φιλοδώρημα;

Σε ποιες χώρες του κόσμου είναι ενοχλητικό να δίνεις φιλοδώρημα;

Από την Κίνα μέχρι τη Δανία, οι χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν διαφορετικούς τρόπους να δείξουν εκτίμηση. Ποιες είναι οι χώρες που θεωρούν ντροπιαστικό το να δεχτούν φιλοδώρημα;

 

Ιαπωνία

Η συλλογική σοφία λέει ότι η Ιαπωνία είναι το είδος του ασκητικού παραδείσου όπου τα σκουπίδια είναι ανήκουστα, η ατέλεια (ή wabi-sabi ) τιμάται και η κοινωνική συνείδηση ​​εξυψώνεται σε μορφή τέχνης (μην περπατάτε ενώ τρώτε, είστε ήσυχοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μην δείχνετε με χέρια ή ξυλάκια, μην φυσάτε τη μύτη σας δημόσια – η λίστα συνεχίζεται).

Είναι επίσης ένα μέρος όπου το φιλοδώρημα δεν είναι απλώς ασυνήθιστο. θεωρείται ενοχλητικό και άβολο. Και, δεδομένου ότι οι Ιάπωνες έχουν μια κουλτούρα εξυπηρέτησης χωρίς φιλοδώρημα, πρέπει πραγματικά να διατυπωθεί στον ξένο επισκέπτη με μια προειδοποίηση δύο φορές: κάντε το και θα προκαλέσετε προσβολή.

“Ακόμα κι αν λένε στους ταξιδιώτες η Ιαπωνία δεν δίνει φιλοδωρήματα, μερικοί άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να δείξουν την εκτίμησή τους με τα χρήματα – αλλά δεν λειτουργεί έτσι”, δήλωσε ο James Mundy του τουριστικού πράκτορα InsideJapan Tours με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο . “Είναι σύνηθες για τους ανθρώπους να αφήνουν χρήματα για να περιμένει το προσωπικό στα εστιατόρια, μετά να τους κυνηγούν σε έναν δρόμο και να τους δίνουν πίσω τα χρήματά τους. Πολλοί δεν μπορούν να καταλάβουν ότι οι άνθρωποι κάνουν τη δουλειά τους με περηφάνια και ένα “oishikatta” (ήταν νόστιμο) ή ένα ” gochiso sama ‘ ‘ευχαριστώ για την προετοιμασία του γεύματος) θα πέσει πολύ καλά. Τα χρήματα δεν μιλάνε πάντα.

Ωστόσο, ισχύει μια εξαίρεση: στα ryokans , τους παραδοσιακούς ξενώνες με τατάμι της Ιαπωνίας, οι ταξιδιώτες μπορούν να αφήσουν χρήματα για το nakai san (τον διακομιστή που φοράει κιμονό που ετοιμάζει το φαγητό και το φουτόν σας), αλλά μόνο όταν γίνει σωστά. Μην παραδώσετε ένα φιλοδώρημα αυτοπροσώπως. Αντίθετα, σφραγίστε το σε έναν ειδικά διακοσμημένο φάκελο.

Αίγυπτος

Ένας βαθιά εδραιωμένος κοινωνικός κανόνας στη Βόρεια Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τη Νότια Ασία είναι η έννοια του baksheesh , που σημαίνει φιλοδώρημα ή φιλανθρωπική ελεημοσύνη. Μπορεί να ζητηθεί ευθέως από έναν οδηγό ταξί ή ξεναγό, ή να ψιθυριστεί υπονοητικά από ένα παζάρι στη γωνία του δρόμου, αλλά τελικά σημαίνει το ίδιο πράγμα: απαιτείται δώρο ή μικρό φιλοδώρημα, ανεξάρτητα από την υπηρεσία που παρέχεται.

Εσφαλμένη ερμηνεία μπορεί να μεταφραστεί ως επαιτεία. Αλλά το να δίνεις ελεημοσύνη στους φτωχούς είναι ένα από τα πέντε δόγματα του Ισλάμ και η κατανόηση που θα εμβαθύνει την αντίληψη του ταξιδιώτη αυτού του μέρους του κόσμου, με τον ευεργέτη να γίνεται πιο άγιος από τη δράση.

 Μια βαθύτερη ματιά στο baksheesh αποκαλύπτει επίσης ότι είναι μέρος ενός χαλαρά καθορισμένου συστήματος pay-it-forward, στο οποίο οι ξεναγοί και οι θυρωροί ξενοδοχείων από το Κάιρο μέχρι το Ασουάν μπορούν να προσφέρουν προνομιακή μεταχείριση, να εξασφαλίσουν κορυφαίες υπηρεσίες και να χορηγήσουν χάρες εάν τους δοθεί εκ των προτέρων. Τα δολάρια είναι ευπρόσδεκτα, όπως και οι αιγυπτιακές λίρες, και 1-2 $ (ή 30-40 E£) είναι αρκετά για να αφήσετε ένα χαμόγελο καλωσορίσματος.

Κίνα

Ακόμη και στις πιο σύγχρονες μεγαλουπόλεις της Κίνας, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, υπάρχει μια αίσθηση δεισιδαιμονίας και παράδοσης. Δεν αναμένονται φιλοδωρήματα και, ενώ φαίνεται δύσκολο να το πιστέψεις για μια χώρα που έχει εμμονή με την τεχνολογική ανακάλυψη και τον κόσμο του αύριο, εδώ το φιλοδώρημα ήταν κάποτε απαγορευμένο.

Πράγματι, ένα από τα δόγματα της Κίνας είναι ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι και κανείς δεν είναι υπηρέτης του άλλου. και η υπονοούμενη υπεροχή έναντι κάποιου άλλου ήταν εδώ και καιρό ταμπού. Και ενώ η Κίνα γίνεται ολοένα και περισσότερο μια χώρα μεγάλων ξενοδοχείων και εστιατορίων, το φιλοδώρημα -ιδιαίτερα στις λιγότερο επισκέψιμες πόλεις και κωμοπόλεις- εξακολουθεί να υπάρχει κάπου μεταξύ κακής συμπεριφοράς και δωροδοκίας.

Όμως, η ανάπτυξη του κινεζικού τουρισμού, καθώς και η αφομοίωση πολλών δυτικών εθίμων, οδηγεί σε σταδιακή αλλαγή, σύμφωνα με τη Maggie Tian, ​​γενική διευθύντρια της Κίνας για τον τουριστικό πράκτορα Intrepid Travel με έδρα την Αυστραλία .

Οι Κινέζοι εξακολουθούν να μην έχουν τη συνήθεια να δίνουν φιλοδωρήματα, αλλά τα φιλοδωρήματα είναι πλέον αποδεκτά

«Ενώ το φιλοδώρημα στην Κίνα ιστορικά θεωρούνταν αγενές, οι καιροί αλλάζουν», εξήγησε. «Οι Κινέζοι εξακολουθούν να μην έχουν τη συνήθεια να δίνουν φιλοδωρήματα, αλλά τα φιλοδωρήματα είναι πλέον αποδεκτά, ειδικά σε μεγαλύτερες πόλεις όπου υπάρχουν πολλοί ξένοι κάτοικοι και επισκέπτες. Παρά την ιστορία, οι ντόπιοι θα είναι ευγνώμονες.”

Ηνωμένες Πολιτείες

Λίγες χώρες παίρνουν την κουλτούρα των φιλοδωρημάτων τόσο σοβαρά όσο οι ΗΠΑ. Είναι ριζωμένο στην εθνική ψυχή όσο και στο Super Bowl και, μερικές φορές, μπορεί να είναι δύσκολο για έναν ξένο ταξιδιώτη να μετρήσει ή να εξηγήσει αυτό το πνεύμα.

Είναι πλέον έθιμο να προσθέτουμε 20-25% σε έναν λογαριασμό, και ο πληθωρισμός είναι προκλήσεις τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους επισκέπτες. 

Δανία

Συνήθως χαρακτηρίζεται ως μία από τις πιο ευτυχισμένες χώρες του κόσμου για την ισότιμη κοινωνία της, τη γενναιοδωρία της κοινότητας και την καλοσύνη προς τους άλλους.

Κυρίως, οι λόγοι είναι δύο: οι πολίτες επωφελούνται από υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ και καλύτερο σύστημα πρόνοιας από ό,τι στις περισσότερες άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο, πράγμα που σημαίνει ότι το προσωπικό εξυπηρέτησης, οι οδηγοί ταξί και οι εργαζόμενοι στην πρώτη γραμμή δεν εξαρτώνται από φιλοδωρήματα με τον ίδιο τρόπο. και η εξυπηρέτηση περιλαμβάνεται συνήθως στον λογαριασμό σε εστιατόρια και ξενοδοχεία.

Όμως, ενώ το φιλοδώρημα δεν είναι παράδοση, είναι κανόνας στη Δανία και στην ευρύτερη Σκανδιναβία. Και είναι πολύ σημαντικό, όπως σχεδόν παντού στην Ευρώπη αυτές τις μέρες, η υπεράνω υπηρεσία ανταμείβεται συνήθως είτε με ένα χρηματικό φιλοδώρημα είτε με την αφοσίωση των επαναλαμβανόμενων επισκέψεων, που αξίζουν εξίσου το βάρος τους σε χρυσό.

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στο FacebookInstagramGoogle News, YouTube και Twitter

Με πληροφορίες από το BBC