HomeΕΛΛΑΔΑ

Rafale: Μια ιπτάμενη φονική μηχανή που τρέμει ο Τούρκος

Rafale: Μια ιπτάμενη φονική μηχανή που τρέμει ο Τούρκος

Τα rafale διανύουν 1.850 χλμ χωρίς ανεφοδιασμό φορτωμένα με 14 πυλώνες όπλων.

 

Η συνεχιζόμενη αναβάθμιση των αεροσκαφών μας παραλαμβάνουμε 20 F35 και 24 Rafale (ήδη έχουν φθάσει τα πρώτα έξι) διαθέτουν εκπληκτικές δυνατότητες και μπορούν να προβούν σε συντριπτικά χτυπήματα κατά του εχθρού,

προκαλούν έντονη ανησυχία στους επιτελείς της Άγκυρας που διαπιστώνουν ότι στους αιθέρες σε περίπτωση σύρραξης δεν θα έχουν το «πάνω χέρι».

rafale

Πρόκειται για το μεγαλύτερο βεληνεκές πυραύλων αέρος – αέρος που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο δυτικό οπλοστάσιο. Μπορεί για παράδειγμα το εχθρικό αεροπλάνο να βρίσκεται έξω από τη Χίο και τα το πλήξει με πύραυλο Meteor ένα Rafale που θα πετά πάνω από την Εύβοια. Θα το χτυπήσει χωρίς καν να εμφανιστεί το ίχνος του Rafale στο αντίπαλο ραντάρ.

Φορτωμένο με 14 πυλώνες όπλων

To Rafale διαθέτει 14 πυλώνες όπλων που μπορούν να φέρουν ένα πολύ μεγάλο εύρος βλημάτων. Στο αριστερό πτερύγιο έχουν συνήθως πυραύλους Cruise με βεληνεκές εκατοντάδων χιλιομέτρων για την εξουδετέρωση στρατιωτικών στόχων ενώ στο δεξί πτερύγιο υπάρχουν βόμβες των 250 κιλών έκαστη, για την εξουδετέρωση τεθωρακισμένων, που καθοδηγούνται με λέιζερ.

Φέρουν έναν συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που τους δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητά τους κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορούν δε να απογειωθούν από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων.

Διανύουν 1.850 χλμ χωρίς ανεφοδιασμό

Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα δικινητήρια γαλλικά μαχητικά έχουν μια τεράστια ακτίνα δράσης. Με γεμάτες τις τρεις δεξαμενές καυσίμων που διαθέτουν, μπορούν να διανύσουν χωρίς νέο ανεφοδιασμό έως και… 1.850 χιλιόμετρα, ενώ θεωρούνται σχετικά οικονομικά στην κατανάλωσή τους σε σχέση με άλλα μαχητικά.

Τα γαλλικά μαχητικά έχουν χαρακτηριστεί ως φονικές πτητικές μηχανές, τις οποίες δεν μπορεί να αντιμετωπίσει η Τουρκία σε περίπτωση πολεμικής σύγκρουσης

«Τα Rafale θεωρούνται από τα ικανότερα αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου στον κόσμο και θα αλλάξουν την κατάσταση στο Αιγαίο. Επί της ουσίας η τουρκική Πολεμική Αεροπορία δεν θα αποτελεί παράγοντα, αλλά απλά… στόχο για τα ελληνικά μαχητικά» δηλώνει χαρακτηριστικά ο ιπτάμενος επισμηναγός ε.α.

Στέφανος Καραβίδας που κατά το παρελθόν έχει αναμετρηθεί πολλές φορές με τουρκικά μαχητικά και μέχρι πριν από περίπου ένα χρόνο ήταν ιπτάμενος σε F-16 Block52.

Το γεγονός ότι έχoυν τη δυνατότητα να αδειάσουν όλο τον οπλισμό τους, να ρίξουν δηλαδή όσους πυραύλους έχουν φορτωμένους στα πτερύγιά τους, μένοντας επί της ουσίας μακριά από την ακτίνα εμβέλειας και ικανότητας του εχθρικού αεροπλάνου, σημαίνει ότι δεν χρειάζεται καν να μπουν στη διαδικασία των κλειστών αερομαχιών.

Διαθέτουν επίσης υψηλή αντοχή σε περιβάλλον έντονων ηλεκτρονικών αντιμέτρων. «Το οπλικό φορτίο, η ακτίνα δράσης, η ικανότητα απεικόνισης του ραντάρ, η ανίχνευση εχθρικών στόχων και εμπλοκής με τα σύγχρονα όπλα, παρέχουν μια ζώνη άμυνας και ασφάλειας στον χειριστή, πριν μπορέσει το αντίπαλο μαχητικό να καταστεί απειλή» όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Καραβίδας.

Ο Ερντογάν έχει ξεκληρίσει την πολεμική αεροπορία του

«Και κάτι τελευταίο που δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, σημειώνουν επιτελείς της Πολεμικής μας Αεροπορίας, είναι πως ο Ερντογάν έχει ξεκληρίσει τη δική του αεροπορία».

Όταν εκδηλώθηκε το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016 όπου μέλη του στρατού φέρεται να αποπειράθηκαν να ανατρέψουν την ισλαμική κυβέρνηση ο Τούρκος πρόεδρος έστειλε στη φυλακή εκατοντάδες αξιωματικούς και έπαψε από τα καθήκοντά τους περισσότερους από 300 πιλότους που χειριζόντουσαν πρωτίστως τα F-16.

Αυτό αποδυνάμωσε αυτόματα τον στρατό όχι μόνο ως πολιτική απειλή αλλά και ως στρατιωτική δύναμη. Το σώμα των έμπειρων πιλότων αποδεκατίστηκε και όπως σημειώνουν οι γνωρίζοντες, η τουρκική κυβέρνηση αναζήτησε απεγνωσμένα λύσεις από το εξωτερικό για να καλύψει το κενό.

Ζήτησε μεταξύ άλλων από ΗΠΑ και Πακιστάν εκπαιδευτές πτήσεων χωρίς όμως τα αποτελέσματα να είναι ικανοποιητικά. Ακόμη και σήμερα το επίπεδο των πιλότων της γειτονικής χώρας είναι κατώτερο των περιστάσεων.

[quads id=4]

Πηγή