HomeΠΑΙΔΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αυτές είναι οι Δράσεις του 1ου Γυμνασίου Τυρνάβου Αχιλλέας Τζάρτζανος

Αυτές είναι οι Δράσεις του 1ου Γυμνασίου Τυρνάβου Αχιλλέας Τζάρτζανος

Δράσεις με τον Ερυθρό Σταυρό Λάρισας για πρώτες βοήθειες αλλά και ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Γενικών Αρχείων του Κράτους έκανε το 1ο Γυμνάσιο Τυρνάβου Αχιλλέας Τζάρτζανος.

 

Α) <ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ-ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ > ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΤΖΑΡΤΖΑΝΟΣ

Tο   1ο Γυμνάσιο Τυρνάβου Αχιλλέας Τζάρτζανος στο πλαίσιο αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, διοργάνωσε δράση-επιμόρφωση  σε συνεργασία με  τον Ερυθρό Σταυρό Λάρισας, με τίτλο “Πρώτες Βοήθειες”.

 Μαθητές και εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν με βιωματικό τρόπο  σε θέματα Πρώτων Βοηθειών μέσω παρουσίασης, βίντεο, συζήτησης και βιωματικής εξάσκησης.

Η  επιμορφωτική δράση έλαβε χώρα την Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024 στην αίθουσα του Γ2 του  1ου Γυμνασίου Τυρνάβου Αχιλλέας Τζάρτζανος από την εκπαιδεύτρια, νοσηλεύτρια κ. Γιώτσα Χριστίνα  του Ερυθρού Σταυρού Λάρισας. Την ευθύνη της διοργάνωσης της Δράσης είχαν οι εκπαιδευτικοί κ .Βλάχου Ελένη και κ. Πονηρού Ευαγγελία σε συνεργασία με την Διεύθυνση του σχολείου.

Ο  Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί την  ευχαριστούν θερμά για την εμπεριστατωμένη ενημέρωση, την κατανοητή παρουσίαση καθώς και για τις απαντήσεις  στα ερωτήματα-απορίες των μαθητών, εκπαιδευτικών.

gak

Β) «Οι πηγές αφηγούνται… Οι μαθητές/τριες του 1ου Γυμνασίου Τυρνάβου σε ρόλο ιστορικού…»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ) Λάρισας «Οι πηγές αφηγούνται… Η μαθητική ζωή την περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών: ντύσιμο και εμφάνιση των μαθητών και εκπαιδευτικών» είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024, μαθητές και μαθήτριες του Γ4 του 1ου Γυμνασίου Τυρνάβου (Αχιλλέας Τζάρτζανος). 

Το πρόγραμμα, το οποίο οργανώθηκε  στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, υλοποιήθηκε από την κα Βλάχου Βασιλική (ΓΑΚ Λάρισας, βιβλιοθηκονόμος- μουσειολόγος) και την κα Βουλτσίδου Δήμητρα (ΓΑΚ Λάρισας, εκπαιδευτικός), τις οποίες ο Διευθυντής αλλά και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ευχαριστούν θερμά.

Η σημασία του αρχειακού υλικού για την ιστορική έρευνα, η  διάκριση των πηγών σε πρωτογενείς  και δευτερογενείς και μια ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη της σχολικής ενδυμασίας από τη δημιουργία του ελληνικού κράτους μέχρι και σήμερα εισήγαγαν τις  μαθήτριες και τους μαθητές μας στο απαιτητικό αλλά και γοητευτικό έργο του ιστορικού.

Με άξονα την έννοια του ιστορικού ερωτήματος, μυήθηκαν στη μεθοδολογία αξιοποίησης των αρχειακών πηγών, μελετώντας γραπτά τεκμήρια από την περίοδο της δικτατορίας, ελέγχοντας την αξιοπιστία τους, αντλώντας πληροφορίες και καταλήγοντας σε συμπεράσματα. Τη δράση συντόνισαν οι φιλόλογοι Ταμπαθάνη Θέλμα και Χιωτέρη Κατερίνα και η κοινωνιολόγος Ράπτη Κωνσταντίνα.

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στο FacebookInstagramGoogle News, YouTube και Twitter.  Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν: Αναφέρεται ως πηγή το tirnavospress.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά. – Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή – Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος.