HomeΛΑΡΙΣΑ

Λάρισα: Τραμ και πολιτικό αεροδρόμιο βλέπει ο νέος δήμαρχος Λαρισαίων Θανάσης Μαμάκος

Λάρισα: Τραμ και πολιτικό αεροδρόμιο βλέπει ο νέος δήμαρχος Λαρισαίων Θανάσης Μαμάκος

Δύο σημαντικά έργα με τα οποία ο νέος δήμαρχος Λαρισαίων Θανάσης Μαμάκος φιλοδοξεί να αλλάξει τη μορφή της Λάρισας είναι το τραμ και η λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην πόλη. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε» το δεύτερο πλάνο αρχίζει να σχεδιάζεται, με τον κ. Μαμάκο να συναντιέται προ ημερών με τον νέο δήμαρχο Μετεώρων Λευτέρη Αβραμόπουλο, ενώ το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν συναντήσεις και με άλλους δημάρχους της Θεσσαλίας (ίσως και όλων μαζί), όπως με τον δήμαρχο Τρικκαίων Νίκο Σακκά και τον δήμαρχο Καρδίτσας Βασίλη Τσιάκο, οι οποίοι επίσης καλοβλέπουν ένα τέτοιο σενάριο.

Αυτές οι συναντήσεις, σε συνδυασμό με τη νέα Περιφερειακή Αρχή, που ίσως χρειαστεί να τοποθετηθεί σχετικώς, θεωρείται σίγουρο ότι θα ξανανοίξει μία συζήτηση γύρω από τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου φιλόδοξου εγχειρήματος.

Το θέμα εξάλλου προσπαθεί να το συντηρήσει μια ενεργή ομάδα πολιτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Πολιτικό Αεροδρόμιο Λάρισας», με χιλιάδες μέλη.

Ανάλογη προσπάθεια να ξεκινήσει μια σοβαρή συζήτηση γύρω από τις προοπτικές λειτουργίας ενός πολιτικού αεροδρομίου είχε γίνει και το 2019 ο τότε Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Β. Κόκκαλης, ο οποίος είχε δηλώσει σε σχετική εκδήλωση ότι «η λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στη Λάρισα αποτελεί σχέδιο που εξετάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ταυτόχρονα με το Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ, λίγο έξω από τη Λάρισα, με την εξυπηρέτηση τουλάχιστον σε πρώτη φάση εμπορικών (cargo) πτήσεων, με αφορμή και το διεθνοποιημένο εμπορικό περιβάλλον».

ΤΑ ΑΓΚΑΘΙΑ

Όπως είναι γνωστό η Λάρισα διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα στρατιωτικά αεροδρόμια της Ελλάδας, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Επιπλέον αυτό το αεροδρόμιο θεωρείται «στρατηγικό σημείο» για το ΝΑΤΟ, ενώ και οι πρόσφατες δηλώσεις του ΥΠΕΘΑ Ν. Δένδια, για τον ρόλο που καλείται να παίξει το στρατιωτικό αεροδρόμιο για την αντιμετώπιση των «Χούθι», όπως και οι αμερικανικές επενδύσεις στην 110 ΠΜ απομακρύνουν κάθε σκέψη για τη λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στον χώρο του στρατιωτικού. Επιπλέον σε απόσταση μερικών δεκάδων χιλιομέτρων βρίσκεται το επίσης στρατιωτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου Βόλου, που ταυτόχρονα φιλοξενεί και τον Κρατικό αερολιμένα, ο οποίος εξυπηρετεί κάποιες πτήσεις τακτικές και τσάρτερ, κυρίως τη θερινή περίοδο.

Το μεγαλύτερο μέρος των Λαρισαίων και κατ’ επέκταση των Θεσσαλών, εξυπηρετείται από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, αλλά και το Ελ. Βενιζέλος στην Αθήνα. Επομένως αξίζει άραγε τον κόπο ώστε να ανοίξει μια τέτοια συζήτηση; Είναι ουτοπικό το σχέδιο κατασκευής και λειτουργίας ενός ακόμη αεροδρομίου σε μια χώρα με πολύ χαμηλό “κύκλο εργασιών” και τόσα άλλα κοντινά αεροδρόμια;

Η Ομάδα των Λαρισαίων που τάσσονται και αγωνίζονται διαδικτυακά να γίνει αεροδρόμιο στην περιοχή τους το θεωρούν επιτακτική ανάγκη και δείχνουν παθιασμένοι και αποφασισμένοι ώστε να παλέψουν προς την υλοποίηση αυτού του στόχου. Λένε πως άνετα θα εξυπηρετούσε τους κατοίκους από Λάρισα, Βόλο, Τρίκαλα, Καλαμπάκα, Κατερίνη, Καρδίτσα, Λαμία, Κοζάνη, ενώ τονίζουν το απόλυτο επίπεδο του εδάφους. Επιπλέον θεωρούν πως η περιοχή έχει έντονη οικονομική, εμπορική, αγροτική, τουριστική ανάπτυξη. Από την άλλη, οι …σκεπτικιστές ζητούν πρώτα να κατασκευαστούν οι βασικές υποδομές στον νομό Λάρισας.

«Χωρίς μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στα παράλια της Λάρισας γιατί να έρθει τσάρτερ εδώ;» αναρωτιούνται και προσθέτουν: Ποιος θα επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια για απαλλοτριώσεις και υποδομές; Το κράτος σε καμία περίπτωση, όταν έχει να χρηματοδοτήσει την ανοικοδόμηση της Θεσσαλίας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου. Υπενθυμίζουν ακόμη τα προβλήματα που είχε η Περιφέρεια με τις πριμοδοτουμενες πτήσεις της Ryanair στον Βόλο και πως θα απαιτηθούν σοβαρές επενδύσεις στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, προκειμένου να μπορεί να λειτουργήσει ως πολιτικό (ILS το οποίο δεν διαθέτει, αναβάθμιση αεροδιαδρόμου κ.λπ.). Τέλος υπενθυμίζουν τη μεγάλη ηχητική όχληση από τη συνεχόμενη χρήση από μεγάλα εμπορευματικά αεροσκάφη, τα οποία κάνουν συνεχόμενες αποπροσγειώσεις σε τόσο κοντινή απόσταση από το κέντρο της πόλης, ίσως και σε ώρες κοινής ησυχίας. 

ΟΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΙ

Από την άλλη, μεγάλο ποσοστό επιχειρηματιών, κυρίως όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό και τη γεωργία, αλλά και γιατροί που διοργανώνουν στην περιοχή μας ιατρικά συνέδρια ή ταξιδεύουν οι ίδιοι στο εξωτερικό, θεωρούν βιώσιμη μια τέτοια προοπτική. Ή τουλάχιστον ζητούν να υπάρξει μια χρηματοδοτούμενη μελέτη βιωσιμότητας. Δηλώνουν πως η έντονη στρατιωτική παρουσία στη Λάρισα δεν λειτουργεί αποτρεπτικά για την ενδεχόμενη επαναφορά ενός πολιτικού αεροδρομίου στη Λάρισα.

Άκτιο (Πρέβεζα), Χανιά, Άραξος (Πάτρα). Σκύρος, Νέα Αγχίαλος, Ηράκλειο, Σαντορίνη, Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα είναι ορισμένοι μόνο από τους αερολιμένες μεικτού ρόλου, που εξυπηρετούν στρατιωτικές και πολιτικές πτήσεις, πάντα με τις κατάλληλες διαφοροποιημένες υποδομές.

Επίσης υποστηρίζουν πως η γειτνίαση με τον Αερολιμένα Νέας Αγχιάλου δεν αποτελεί απαραίτητα ανασταλτικό παράγοντα.

Εγγύτητα παρατηρούμε και σήμερα μεταξύ των αερολιμένων Ακτίου (Πρέβεζας) – Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης – Καβάλας, αλλά και Κοζάνης – Καστοριάς (που απολαμβάνουν επιδοτούμενες από την Πολιτεία πτήσεις) με μόλις 47 χιλιόμετρα απόστασης μεταξύ τους. Για να δούμε αυτή τη φορά, αν μία ακόμη προσπάθεια για τη λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στη Λάρισα θα έχει θετική εξέλιξη ή θα υπάρξει εκ νέου …απότομη προσγείωση.

Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία (Γ. Ρούστας) 

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στο FacebookInstagramGoogle News, YouTube και Twitter