HomeΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κέλλας στο Δημοτικό Συμβούλιο: Σύσταση επιτροπής για ασφαλή διέλευση των γραμμών από τη Λάρισα

Κέλλας στο Δημοτικό Συμβούλιο: Σύσταση επιτροπής για ασφαλή διέλευση των γραμμών από τη Λάρισα

«Είμαι ίσως ο μοναδικός βουλευτής που, στις 19 Απριλίου 2019, είχα ασκήσει κοινοβουλευτικό έλεγχο για την περιβόητη σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ, θέτοντας τον τότε υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, προ των ευθυνών του. Η απάντηση του υπουργού στις 10 Μαΐου ήταν: “Όλα βαίνουν καλώς”.

 

Όλοι μας νιώθουμε θλίψη, οργή και θυμό για την τραγωδία των Τεμπών και πρέπει, έστω και τώρα, να γίνει άμεσα ό,τι χρειάζεται, ώστε να μην συμβεί ποτέ ξανά κάτι ανάλογο. Παρέρχομαι τον καταλογισμό ευθυνών, γιατί είναι αρμοδιότητα άλλων, οι οποίοι και ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας.»

Τα ανωτέρω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο αν. γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, παρεμβαίνοντας σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Λαρισαίων, με θέμα την ασφαλή διέλευση των τρένων από την πόλη μας.

Ο Λαρισαίος πολιτικός επισήμανε την ανάγκη υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών, που διέρχονται από την πόλη της Λάρισας, αναφερόμενος σε παρέμβασή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, τον Σεπτέμβριο του 2019, σημειώνοντας:

«Ο σιδηρόδρομος “κόβει” την πόλη μας στα δύο και διέρχεται από πολλές διαβάσεις, συνιστώντας μεγάλο πρόβλημα για την ασφάλεια και την καθημερινότητα των Λαρισαίων. Έχουμε θρηνήσει πολλές ζωές, η περίφραξη κατά μήκος των γραμμών είναι ανύπαρκτη και η ηχορύπανση έντονη. Επί υπουργίας Γεωργίου Σουφλιά, το 1980, κατασκευάστηκε η υπόγεια διάβαση της οδού Φαρσάλων, η οποία έλυσε το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπήρχε. Έκτοτε, κανένα άλλο έργο δεν έγινε στην πόλη, που να αφορά το δίκτυο του ΟΣΕ.    

Η υπογειοποίηση των γραμμών, παρότι συζητείται επί δεκαετίες, δεν έχει προχωρήσει. Το 2019, στο πλαίσιο της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, έθεσα προσωπικά το θέμα στον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή, ο οποίος απάντησε ότι το κόστος είναι δυσθεώρητο και καθιστά το έργο αδύνατο, λόγω της έκτασης της υπογειοποίησης από το Μεζούρλο έως τη Ν. Σμύρνη. Ωστόσο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο βύθισης των γραμμών». 

Ο Χρήστος Κέλλας υπενθύμισε πως, εξαγγελία, αναφορικά με τη βέλτιστη διέλευση του σιδηροδρόμου από τη Λάρισα, είχε γίνει και το 2018, από τον τότε γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, υπογραμμίζοντας:

«Εξαγγελία είχε προηγηθεί τον Μάρτιο του 2018 από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τον Θ. Βούρδα, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού συνεδρίου, που είχε διοργανώσει η εφημερίδα “Ελευθερία”, σχετικά με τη σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας για τη βέλτιστη διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών από τη Λάρισα, τη λειτουργία εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή Κουλουρίου, τη μεταφορά του σταθμού διαλογής από τη Νέα Πολιτεία στο Κουλούρι και την αναβάθμιση της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού της Λάρισας. Όμως, μέχρι το 2019, δεν προχώρησε καμία από τις εξαγγελθείσες μελέτες».

Ο Λαρισαίος βουλευτής χαιρέτισε την προσπάθεια που καταβάλλεται από τον περιφερειάρχη, Κώστα Αγοραστό, για την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων εντός της πόλης, επισημαίνοντας:

«Με τη συνεργασία του περιφερειάρχη και της κυβέρνησης, επιλύεται οριστικά το έργο των ηχοπετασμάτων, παρά τα όποια προβλήματα και καθυστερήσεις υπήρξαν. Ο εργολάβος έχει ήδη εγκατασταθεί. Αξίζουν συγχαρητήρια στον Κώστα Αγοραστό για την πρωτοβουλία. 

Οφείλουμε, επίσης, να επικροτήσουμε τη λειτουργία συστήματος ηλεκτροκίνησης στις γραμμές Βόλος – Λάρισα και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, καθώς καθίσταται ασφαλέστερη η μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων σε όλη τη Θεσσαλία».

Ο αν. γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, τόνισε πως «η περίφραξη κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του αστικού ιστού της Λάρισας όχι απλά προέχει, αλλά έπρεπε να έχει γίνει χθες». Κλείνοντας, δήλωσε πως είναι στη διάθεση του Δήμου Λαρισαίων για την επεξεργασία υλοποιήσιμης πρότασης προς την κυβέρνηση για την κατάρτιση σχεδίου ασφαλούς διέλευσης των σιδηροδρομικών γραμμών από τη Λάρισα. Προς τον σκοπό αυτό, εισηγήθηκε τη σύσταση ολιγομελούς υπερκομματικής επιτροπής για την προώθηση του θέματος στη διοίκηση του ΟΣΕ. 

Δείτε το βίντεο, εδώ: https://youtu.be/APiTmjziK_k 

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στο FacebookInstagramGoogle News, YouTube και Twitter.  Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν: Αναφέρεται ως πηγή το tirnavospress.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά. – Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή – Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος.