HomeΠΑΙΔΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Erasmus+ΚΑ229: Το 2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου σε κινητικότητα στην πόλη Λατέρζα της Ιταλίας

Erasmus+ΚΑ229: Το 2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου σε κινητικότητα στην πόλη Λατέρζα της Ιταλίας

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών με τίτλο:

 

 «Δημιουργία μαθησιακού περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς για μαθητές με ειδικές ανάγκες»

(“Creating inclusive learning environment for students with special needs”), που υλοποιεί το 2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου, από το σχολικό έτος (2020-2021),  ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 2η κινητικότητα μαθητών στο σχολείο  IstitutoComprensivo MarconiMichelangeloστην πόληΛατέρζα της Ιταλία  για το διάστημα 20 έως 23 Μαρτίου 2023. Στην κινητικότητα πήραν επίσης μέρος  σχολεία από την Πολωνία(Κρακοβία) και τη Βουλγαρία (Aytos).

Στη 2η κινητικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος συμμετείχαν η κ. Μαγαλιού Ελένη  (υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος), ο Διευθυντής του σχολείου κ. Πορτέσης  Νικόλαος, (μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος)  και οι μαθήτριες Αναστασίου Ελευθερία, Αγραφιώτη Θεοφανία, Κόκκορα Αποστολία, Γκανάτσιου Μιχαέλα, Ζερβού Ερμιόνη, Γκάτσου Μιχαέλα-Ευαγγελία. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη κινητικότητα συμμετείχαν και μαθητές από το τμήμα ένταξης του σχολείου μας.

 

Εκπληρώνοντας τη βασική στοχοθεσία του έργου, που είναι η δημιουργία   υποστηρικτικού  και δημιουργικού περιβάλλον μάθησης   για μαθητές με ειδικές ανάγκες, η  βελτίωση της μνήμης τους, της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης τους καθώς η δημιουργικότητα τους, οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν ομαδικά, διδάχτηκαν βιωματικά, περιηγήθηκαν και  θαύμασαν μνημεία και αξιοθέατα μέσα σε μια ατμόσφαιρα συνεργασίας, αλληλεγγύης και συναδέλφωσης.

To ταξίδι ξεκίνησε με πρώτη στάση στην πόλη Μπάρι,όπου την ομάδα του 2ου Γυμνασίου Τυρνάβου υποδέχθηκε αντιπροσωπεία καθηγητών και μαθητών του σχολείου της Ιταλίας και μαζί με τις ομάδες της Πολωνίας και Βουλγαρίας επισκέφθηκαν μαζί μερικά αξιοθέατα της πόλης. To απόγευμα της ίδιας μέρας, φθάνοντας στην πόλη Λατέρζα επισκεφθήκαμε τη χαράδρα της με τα πόδια με ξεναγό του Συλλόγου Lipu, όπου ακολουθώντας τα διάφορα μονοπάτια μέσα στη φύση, φτάσαμε σε ανοιχτό χώρο με θέα όλο το Canyon.H χαράδρα αυτή αποτελεί ένα σημαντικό προστατευόμενο βιότοπο της περιοχής. Το βράδυ ακολούθησε θερμή υποδοχή όλων των ομάδων στο περίφημο αναγεννησιακό παλάτι Marquis, με παράσταση χορών  από συγκρότημα της πόλης.

 

Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με ένα πολύ θερμό καλωσόρισμα από τους μικρούς μαθητές, το Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς  του σχολείου. Στη συνέχεια οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί  ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις και τους χώρους του σχολείου. Ακολούθησαν δραστηριότητες για να γνωριστούν οι μαθητές και να «σπάσουν τον πάγο» μεταξύ τους και στη συνέχεια παρακολουθήσαν μαθήματα μουσικής και ενσυναίσθησης στις τάξεις συνεργαζόμενοι σε ομάδες. Μετά το γεύμα στο σχολείο, οι δραστηριότητες συνεχίστηκαν στην παλιά πόλη της Λατέρζα όπου με παιχνίδια ανακαλύψαμε την ιστορία και τα μνημεία της.

IMG 2562

Η  δεύτερη μέρα  ξεκίνησε με παρακολούθηση 3 διαφορετικών αθλητικών τάξεων και στη συνέχεια στο σχολείο υποδεχθήκαμε  πρωταθλητές  παραολυμπιακών ομάδων της Ιταλίας στο πλαίσιο του προγράμματος   Αθλητισμός και ειδικές ανάγκες με θέμα «Στα παπούτσια κάποιου άλλου», όπου οι μαθητές χρησιμοποιώντας τα αμαξίδια των παραολυμπιονικών και καθοδηγούμενοι από τους ίδιους διδάχτηκαν τους κανόνες των  αντίστοιχων παραολυμπιακών αθλημάτωνενώ ταυτόχρονα τους δόθηκε η ευκαιρία να δούνε και να θαυμάσουν αθλητές που η διαρκής προσπάθειά τους διαπνέει τη ζωή τους. Η δραστηριότητα αυτή ενθουσίασε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Μετά το γεύμα στο εστιατόριο  του σχολείου, ακολούθησε παρακολούθηση 3 διαφορετικών Εικαστικών εργαστηρίων(παραγωγή αρωματικών σαπουνιών, κεραμική με άργιλο και ζωγραφική) και το απόγευμα της ίδιας μέρας  πραγματοποιήθηκε Αθλητικός διαγωνισμόςΤουρνουά χάντμπολ τεσσάρων ομάδων, ενώ η βραδιά έκλεισε με δείπνο σε τυπικό κρεοπωλείο της πόλης δοκιμάζοντας τοπικές σπεσιαλιτέ.

Η 3η μέρα ξεκίνησε με ταξίδι στον Τάραντα, την πόλη των δύο θαλασσών, που στο παρελθόν ήταν η πρωτεύουσα της Μεγάλης Ελλάδας και ιδρύθηκε από τους Σπαρτιάτες. Αρχικά πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο του Τάραντα, όπου με ειδικό ξεναγό εξερευνήσαμε τη μεγάλη έκθεση που είναι αφιερωμένη στα ελληνορωμαϊκά αντικείμενα της Απουλίας. Ακολούθησε επίσκεψη στο Κάστρο της Αραγονίας, σήμερα έδρα του Πολεμικού Ναυτικού και το απόγευμα στην Παλιά Πόλη, που βρίσκεται στο μικρό νησί μεταξύ Mar Piccolo και Mar Grande, με πιστοποιημένο οδηγό. Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στη Λατέρζα, όπου μας παρατέθηκε «Δείπνο φιλίας» στο σχολείο με τυπικό Ιταλικό φαγητό, χορούς και πολύ κέφι, που έφερε πολύ κοντά μαθητές και καθηγητές όλων των συμμετεχόντων χωρών, δημιουργώντας φιλίες που πιστεύουμε ότι θα παραμείνουν αναλλοίωτες στο πέρασμα του χρόνου! Η βραδιά έκλεισε με την απονομή των πιστοποιητικών του προγράμματος.

Την τέταρτη και τελευταία  ημέρα, μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν στη Ματέρα, την πόλη Sassi, Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO με πιστοποιημένο οδηγό. Εκεί πραγματοποίησαν δραστηριότητες στη Θιβετιανή γέφυρα στη Murgia της Ματέρας και απόλαυσαν  την υπέροχη θέα της πόλης από το Belvedere Murgia Timone, ενώ  μετά το γεύμα ακολούθησε επίσκεψη στα αξιοθέατα της παλιάς πόλης της Ματέρας με πιστοποιημένη ξεναγό. Το βράδυ αναχωρήσαμε για το λιμάνι του Μπάρι και για την Ελλάδα, αποχαιρετώντας τους φίλους μας και έχοντας πάντα στο μυαλό μας την εκπληκτική φιλοξενία τους, τις όμορφες στιγμές που ζήσαμε με τους μαθητές/τριες και τους καθηγητές/τριες των άλλων χωρών, και ταυτόχρονα συνειδητοποιώντας την αξία των προγραμμάτων Erasmus+, που δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές να αποβάλλουν προκαταλήψεις και να συνδέονται με τους συνανθρώπους τους χωρίς αποκλεισμούς.

 Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.

(Υ.Σ. Η δημοσίευση καθυστέρησε γιατί η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε  λίγες μέρες μετά το δυστύχημα των τρένων, με ιδιαίτερο σεβασμό στα θύματα και στις οικογένειες τους).