HomeΑΠΟΨΕΙΣ

Ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ – Ψέματα και αλήθειες στο καλάθι μας

Ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ – Ψέματα και αλήθειες στο καλάθι μας

Κανάλια, εφημερίδες και ραδιόφωνα ασχολούνται μέρα νύχτα με την ακρίβεια. Η Κυβέρνηση δέχεται μεγάλη κριτική οι πολίτες φαίνεται να πιέζουν για ελέγχους και τα κόμματα της αντιπολίτευσης ζητάνε μέτρα.

 

Στο στόχαστρο οι εταιρίες παραγωγής διακίνησης και πώλησης αλλά ειδικά τα μάρκετ. Όλοι φαίνεται να κερδοσκοπούν στη πλάτη και στη τσέπη του καταναλωτή.

Ο καταναλωτής όμως τι κάνει γι’ αυτό πως αντιδρά και πως ρυθμίζει ή όχι τις τιμές;;

Διαχρονικά όλες οι εταιρίες παρακολουθούν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και πράττουν αναλόγως. Άρα ο πελάτης καθορίζει την αγορά και τις τιμές.

Είναι αλήθεια αυτό και προκύπτει πολύ εύκολα. Θεωρώ ότι οι μεγάλες και μικρές εταιρίες παραγωγής διακίνησής ή τελικής πώλησης όλων των αγαθών βρίσκουν κερδοφόρο έδαφος στην αγορά οπότε δεν έχουν πρόβλημα πτώσης πωλήσεων ώστε να μειώσουν τις τιμές.

Δηλαδή ο νόμος της προσφοράς και ζήτησης δεν προκαλεί πτώση των τιμών. Αυτό συμβαίνει για 2 λόγους τουλάχιστον εδώ στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρώπη και αλλού.

Είναι αλήθεια ότι παρόλο που οι τιμές των προϊόντων έχουν ανέβει αρκετά αυτό δεν έχει προκαλέσει σημαντική πτώση των τιμών τους Αυτό είναι αδικαιολόγητο τη στιγμή που στο ράφι υπάρχουν προϊόντα χαμηλότερης τιμής.

Οι αιτίες είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές σε πείσμα των κομμάτων της αντιπολίτευσης έχουν καταναλωτική δύναμη δηλαδή χρήματα που αυτόματα σημαίνει ότι έχουμε ανάπτυξη δουλειές και μεροκάματα. Η πτώση της ανεργίας και η αύξηση της ζήτησης εργαζομένων ειδικοτήτων δείχνει ότι πράγματι ο κόσμος δουλεύει.

Δεν είναι στοιχείο σύγκρισης ένα τμήμα της κοινωνίας μας που αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα επιβίωσης. Αυτό συνέβαινε και θα συμβαίνει πάντα σε μια τελείως ελεύθερη αγορά.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι κατά την γνώμη μου ότι ο Έλληνας καταναλωτής είναι από τη φύση του υπέρ της καλής ζωής οπότε όσο έχει χρήματα ψωνίζει χωρίς να δίνει μεγάλη σημασία στην τιμή κιλού πχ η στην τιμή τεμαχίου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα θα αναφέρω ότι σε περιοχή πόλη της Βόρειας Ελλάδος την εποχή μεγάλης ανεργίας διαπιστώθηκε από εταιρία έρευνας αγοράς ότι ένα ακριβό πολύ ακριβό συσκευασμένο τυρί είχε πολύ μεγάλες πωλήσεις και έγινε ειδική έρευνα μήπως τυχόν υπάρχει κάποιο λάθος στα στοιχεία. Δεν βρέθηκε κανένα λάθος και παρέμεινε ανεξήγητο. Συμπέρασμα όταν μια εταιρία επώνυμη με πολύ μεγάλο μερίδιο στην αγορά και το ράφι δεν αντιμετωπίζει πτώση πωλήσεων στην Ελληνική αγορά για ποιο λόγο να μειώσει τις τιμές ή για ποιο λόγο να μην τις αυξήσει;;;

Πιστεύω ότι δεν είναι λόγος ούτε οι αντιδράσεις των κομμάτων ούτε τα υπερβολικά ρεπορτάζ των τηλεοπτικών καναλιών. Αν θέλουμε πτώση τιμών στο ράφι σταματάμε να αγοράζουμε τα ακριβά προϊόντα και σε λίγο καιρό μόλις η εταιρία παραγωγής δει μείωση πωλήσεων δεν θα έχει άλλη επιλογή πάρα να μειώσει τις τιμές… 

Ας γίνουμε πιο εκπαιδευμένοι ψαγμένοι καταναλωτές για να ελέγξουμε τις τιμές στο ράφι

Γράφει πρώην στέλεχος εταιρίας έρευνας αγοράς

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στο FacebookInstagramGoogle News, YouTube και Twitter.  Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν: Αναφέρεται ως πηγή το tirnavospress.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά. – Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή – Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος.