Ξέρετε κι εσείς κάποιον που οδηγεί χωρίς δίπλωμα;

Ένας γνωστός, ένας φίλος, κάποιος από τη γειτονιά. Κάποιος που οδηγεί κανονικά, ανεβαίνει στο αυτοκίνητο, πηγαίνει βόλτες, ταξιδεύει αλλά δεν έχει δίπλωμα. Και το ξέρουν όλοι.

“Έλα μωρέ, οδηγεί καλά”

Αυτή είναι η πιο βολική δικαιολογία. Ότι “το έχει”, ότι “ξέρει”, ότι “δεν έχει πάθει ποτέ τίποτα”.

Μόνο που ο δρόμος δεν λειτουργεί με τύχη. Ούτε με “μου φαίνεται ότι ξέρει”.

Η οδήγηση είναι κανόνες, ευθύνη και έλεγχος. Το δίπλωμα δεν είναι διακοσμητικό χαρτί είναι η ελάχιστη απόδειξη ότι κάποιος έχει κριθεί ικανός να κρατάει τιμόνι χωρίς να θέτει σε κίνδυνο ζωές.

Και αν δεν μπορεί να βγάλει δίπλωμα;

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν καταφέρνουν να αποκτήσουν δίπλωμα. Για λόγους υγείας, ψυχολογικούς ή άλλους. Αυτό όμως δεν είναι “δικαιολογία”. Είναι προειδοποίηση.

Αν κάποιος δεν μπορεί να περάσει τη διαδικασία, τότε υπάρχει λόγος. Και αυτός ο λόγος τον καθιστά επικίνδυνο στον δρόμο.

Και οι υπόλοιποι;

Το πιο ανησυχητικό δεν είναι ότι συμβαίνει. Είναι ότι συμβαίνει μπροστά σε όλους.

Πόσοι το γνωρίζουν; Πόσοι το έχουν δει; Και πόσοι κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν; Η σιωπή δεν είναι ουδετερότητα. Είναι συνενοχή.

Δεν είναι πια “κρυφό”

Σήμερα, τίποτα δεν μένει κρυφό για πολύ. Στα social, στα βίντεο, στις μετακινήσεις, όλα καταγράφονται.

Και πλέον γίνεται όλο και πιο εύκολο να φανεί ποιος οδηγεί χωρίς δίπλωμα.
Όχι μόνο από τις αρχές, αλλά και από την ίδια την καθημερινή του έκθεση.

Τελικά, είναι “δικό του θέμα”;

Όχι.

Γιατί ο δρόμος δεν είναι ιδιωτικός χώρος. Δεν είναι προσωπικό ρίσκο.

Κάθε φορά που κάποιος οδηγεί χωρίς δίπλωμα, παίρνει μια συνειδητή απόφαση: να ρισκάρει τη ζωή των άλλων.

Και αυτό δεν είναι απλώς παράβαση. Είναι ευθύνη που δεν μπορεί να αγνοηθεί.

Σημείωση: Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου (όχι αυτολεξεί) μόνο με αναφορά στην πηγή tirnavospress.gr και ενεργό σύνδεσμο.