HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκίνησε από την 1η Νοεμβρίου η απογραφή του ωραρίου εργασίας σε όλες τις επιχειρήσεις

Ξεκίνησε από την 1η Νοεμβρίου η απογραφή του ωραρίου εργασίας σε όλες τις επιχειρήσεις

Από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες της χώρας και για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας.

Πρόκειται για την Β΄ φάση εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.

Οπως δείχνουν τα απολογιστικά στοιχεία της περιόδου Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (δηλαδή το ποσοστό των εργαζομένων στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ – μάρκετ που χρησιμοποιούν την κάρτα) είναι 94,74 %.

Υπενθυμίζεται πως με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη παρατείνεται έως τις 11 Νοεμβρίου 2022 η προθεσμία που έχουν οι επιχειρήσεις για την ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε4 (Ετήσιος/ Ετήσιος Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού) στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ για το τρέχον έτος.

Έλεγχοι και πρόστιμα

Ξεκινούν από σήμερα και οι έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους για την τήρηση του ωραρίου και την χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, θα επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο, ο οποίος δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα. Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος 12 μηνών, διαπιστωθεί η ίδια παράβαση, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 15 ημερών.

Παράταση ζητούν οι φορείς

Στο μεταξύ σε επιστολή της στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκη, η ΕΣΕΕ, η ΓΣΕΒΕΕ και οι λογιστικοί σύλλογοι της χώρας ζητούν τη χρονική παράταση των δύο διαδικασιών που προβλέπονται από τη νομοθεσία για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, λόγω της αδυναμίας των εμπορικών επιχειρήσεων και των λογιστικών γραφείων να ανταποκριθούν στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια.

Συγκεκριμένα, η ΕΣΕΕ αιτείται:

  • Την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής του Ετήσιου Πίνακα Προσωπικού Ε4 μέχρι τις 31/12/2022, αντί της 31/10.
  • Την ισόχρονη μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης της απογραφικής διαδικασίας, δηλαδή από 01/01/2023 αντί της 01/11/2023.

Οι φορείς επισημαίνουν πως και οι δύο χρονικές παρατάσεις είναι απαραίτητες για τις χιλιάδες μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας που δεν διαθέτουν εσωτερικό λογιστήριο, καθώς θα πρέπει να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα προσαρμογής και ενημέρωσης στους λογιστές και φοροτεχνικούς, τους άμεσους συνεργάτες τους που χειρίζονται την εφαρμογή των διατάξεων για τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

Μάλιστα επισημαίνουν πως η αποδοχή εκ μέρους του υπουργείου του αιτήματος για παράταση των εν λόγω προθεσμιών, θα αποτρέψει την επιβολή αχρείαστων προστίμων σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις που αντικειμενικά δεν μπορούν να είναι συνεπείς στις ισχύουσες ασφυκτικές προθεσμίες.

[quads id=4]