HomeΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βαγενά: «Σοβαρά προβλήματα στα δρομολόγια του προαστιακού Λάρισας – Θεσσαλονίκης»

Βαγενά: «Σοβαρά προβλήματα στα δρομολόγια του προαστιακού Λάρισας – Θεσσαλονίκης»

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν εχθές, 30/05/2022, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μεταξύ των οποίων και η βουλευτής Λάρισας κ. Άννα Βαγενά, με πρωτοβουλία του βουλευτή Θεσσαλονίκης κ. Χρήστου Γιαννούλη, σχετικά με την κατάργηση των μεσημεριανών δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου Λάρισας – Θεσσαλονίκης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

«Πρόσφατα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με μία εντελώς αιφνιδιαστική απόφαση κατήργησε τα δύο μεσημεριανά δρομολόγια του προαστιακού των ωρών 13.45 μ.μ. και  14.45 μ.μ. , με αποτέλεσμα από τις 12.45 μ.μ.  μέχρι 15.30 μ.μ. να μην υπάρχει κανένα δρομολόγιο και οι εργαζόμενοι, κυρίως εκπαιδευτικοί, να μην μπορούν εξυπηρετηθούν.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρότεινε ως εναλλακτική λύση να γίνεται η μετακίνηση των επιβατών με τα δύο λεωφορεία που αναχωρούν ταυτόχρονα στις 14.00 μ.μ. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι τα συγκεκριμένα λεωφορεία κάνουν στάσεις σε όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς, με αποτέλεσμα η διάρκεια του ταξιδιού να ξεπερνά τις 3,30 ώρες. Επίσης αν και στις 14.11 μ.μ. διέρχεται το Inter City, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικαλούμενη την  τιμολογιακή της πολιτική δεν δέχεται τις προπληρωμένες μηνιαίες κάρτες που ισχύουν για τον προαστιακό.

Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση έρχεται μόλις ένα χρόνο μετά την ανακήρυξη από την ΕΕ  του 2021 ως “Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων” με σκοπό την προώθηση της χρήσης των τρένων ως ασφαλών και βιώσιμων μεταφορών. Η απόφαση αυτή που είχε εγκριθεί από το Συμβούλιο στις 16 Δεκεμβρίου, συνδεόταν με τις προσπάθειες που καταβάλλει η ΕΕ για την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων μεταφοράς και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Αν και η ευρωπαϊκή κατεύθυνση είναι στην ενίσχυση του σιδηροδρόμου, καθώς ευθύνεται μόνο για το 0,4% των εκπομπών αερίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει χαμηλό αριθμό ατυχημάτων και μόνο 0,1 θανάτους ανά δισεκατομμύριο επιβατών / χλμ. σε σχέση με 0,23 από ατυχήματα με λεωφορείο και 2,7 από αυτοκινητιστικά ατυχήματα, στην Ελλάδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί να ενισχύει τον σιδηρόδρομο καταργεί δρομολόγια.

Επειδή ο σιδηρόδρομος μπορεί να διασφαλίσει την ταχεία μεταφορά βασικών αγαθών αλλά και επιβατών με μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και για αυτό πρέπει να ενισχυθεί.

Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών:

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να μην καταργηθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα δύο μεσημεριανά δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Λάρισας – Θεσσαλονίκης, τα οποία εξυπηρετούν κυρίως εργαζομένους, που μετακινούνται στις δύο πόλεις;»

 

[quads id=4]