Το θέμα της παράκαμψης στην Ε.Ο.3 Λάρισας – Κοζάνης με εκτροπή της κυκλοφορίας μέσω της πόλης του Τυρνάβου, για την επισκευή της γέφυρας Τυρνάβου συζήτησαν στο περασμένο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τυρνάβου.
Συγκεκριμένα στο πλαίσιο του έργου «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΟΔΟΓΕΦΥΡΩΝ ΔΗΜΟΥ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΠΕ ΛΑΡΙΣΑΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΣΕΙΣΜΟΥ» (με υπογραφή σύμβασης την 17/6/2024 και προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης εργασιών την 17/6/2026) , θα εκτελεστούν εργασίες αποκατάστασης 4 οδογεφυρών που βρίσκονται στα διοικητικά όρια του Δήμου Τυρνάβου. Για το λόγο αυτό απαιτείται ο αποκλεισμός της κυκλοφορίας επί της ε.ο. 3 και εκτροπή της κυκλοφορίας με παράκαμψη μέσω της πόλης του Τυρνάβου, συνολικού μήκους περίπου 6,00 χλμ.
Η διαδρομή της παράκαμψης θα διέρχεται από παλιά γέφυρα και είσοδο στον οικισμό Τυρνάβου από οδό Λαρίσης – Καραολή-Δημητρίου – Πολυτεχνείου – Δαν. Δανιήλ – Εθνικής Αντίστασης – Χαιρωνείας – Ειρήνης – 1ης Σεπτεμβρίου 1881 – Δασκαλοπούλου – Κυκλικό κόμβο ε.ο. Λάρισας-Κοζάνης.
Η συνολική διάρκεια των έργων της παράκαμψης είναι 90 ημέρες.
Δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό το πότε θα ξεκινήσει ο αποκλεισμός της κυκλοφορίας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Τυρνάβου, κατά τη συνεδρίασή του, συζήτησε εκτενώς το θέμα και εξέφρασε τις ανησυχίες του για την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Οι παρατηρήσεις που κατατέθηκαν αφορούν κυρίως:
1. Σε ορισμένα τμήματα της διαδρομής παράκαμψης (όπως οδοί Δ.Δανιήλ, Εθνικής Αντίστασης, Χαιρωνείας, συμβολή 1ης Σεπτεμβρίου 1881 με Αγίου Γεδεών κοκ) είναι πρακτικά αδύνατη η αμφίδρομη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων. Για το λόγο αυτό η εκτροπή της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 tn) πρέπει να γίνει μέσω της παλιάς εθνικής οδού Τυρνάβου-Ελασσόνας.
2. Το τμήμα της διαδρομής παράκαμψης που διέρχεται από τις οδούς Δ.Δανιήλ και Εθνικής Αντίστασης, κρίνεται ιδιαίτερα προβληματικό εξαιτίας του μικρού πλάτους των οδών και της χάραξής τους, γεγονότα που επιτείνονται από την αυξημένη παρόδια στάθμευση. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να γίνει απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης με χρήση πινακίδων Ρ-40 εκατέρωθεν των ανωτέρω οδών.
3. Η οδός Φιλοκτήτη που συμβάλει στην οδό Εθνικής Αντίστασης (συνέχεια της οδού Χαιρωνείας) είναι μονόδρομος με κατεύθυνση από Εθνικής Αντίστασης προς Πολυτεχνείου. Επομένως η τοποθέτηση ρυθμιστικής πινακίδας Ρ-2 στη συμβολή της οδού Φιλοκτήτη με την οδό Εθνικής Αντίστασης είναι περιττή.
4. Το τμήμα της οδού Δασκαλοπούλου (από οδό 1ης Σεπτεμβρίου 1881 μέχρι οδό Άργισσας) είναι σήμερα μονόδρομος με κατεύθυνση από οδό 1ης Σεπτεμβρίου προς οδό Άργισσας). Επίσης το τμήμα της οδού Αγίου Γεδεών (από οδό Άργισσας μέχρι οδό Αναλήψεως) είναι σήμερα μονόδρομος με κατεύθυνση από οδό Άργισσας προς οδό Αναλήψεως. Επομένως η ρυθμιστική πινακίδα Ρ-50δ στη συμβολή των οδών Άργισσας με Αγίου Γεδεών πρέπει να αντικατασταθεί με ρυθμιστική πινακίδα Ρ-50.
5. Η διαδρομή της παράκαμψης θα διοχετεύσει μια αυξημένη ροή οχημάτων από κεντρικές οδούς της πόλης (Καραολή-Δημητρίου, Πολυτεχνείου) όπου η παρόδια στάθμευση είναι αυξημένη (παρόλη την ύπαρξη σχετικής σήμανσης απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης) με αναμενόμενη την αύξηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης (ιδιαίτερα στην περίπτωση βαρέων οχημάτων). Για τον λόγο αυτό κρίνεται σκόπιμη η συνεχής αστυνόμευση για την αποτροπή της παράνομης παρόδιας στάσης και στάθμευσης
6. Γενικότερα η ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας κατά τους μήνες της εκτροπής της κυκλοφορίας της ε.ο. μέσω της πόλης του Τυρνάβου, απαιτεί ιδιαίτερα αυξημένη και συνεχή αστυνόμευση, κυρίως σε ότι αφορά την παράνομη παρόδια στάση και στάθμευση σε όλα τα προβληματικά σημεία της διαδρομής (ΚαραολήΔημητρίου, Πολυτεχνείου, Δ.Δανιήλ, Εθνικής Αντίστασης). Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να ζητηθεί η άποψη και συνδρομή του Αστυνομικού Τμήματος Τυρνάβου, λόγω της γνώσης των τοπικών κυκλοφοριακών συνθηκών.
7. Μέχρι το τέλος του έτους, η ΔΕΥΑ Τυρνάβου θα εκτελεί έργο επί της οδού Ειρήνης, με αποτέλεσμα να υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας σε ένα από τα δύο ρεύματα της οδού. Η εκτροπή της κυκλοφορίας δεν θα πρέπει επ΄ ουδενί να συμπίπτει με την εκτέλεση του έργου της ΔΕΥΑΤ επί της οδού, οπότε θα πρέπει υποχρεωτικά να γίνει από τη νέα χρονιά.
Από την πρώτη στιγμή που παραλάβαμε διαπιστώσαμε ότι η γέφυρα είχε προβλήματα. Είχαμε τις καταγραφές από αγρότες και κτηνοτρόφους και ορθά επισκευάζετε. Ήταν ένα ζήτημα ασφάλειας για όλο το λαό της χώρας.
Δεν τις βγάζει όμως από κει και πέρα τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ο Δήμος απλά κάνει παρατηρήσεις, είναι συγκεκριμένα τα πράγματα τα οποία ζητήσαμε σε συνεργασία με την τεχνική μας υπηρεσία και με τις υπηρεσίες του δήμου, για το πώς πρέπει να ορίσουμε την κυκλοφορία αυτή μέχρι το πόσο πρέπει να υπάρχει η διέλευση μέσα από το κέντρο για συγκεκριμένα σημεία και ώρες γιατί θα δημιουργηθεί χάος. Όμως είναι ένας δρόμος ο οποίος δυστυχώς είναι χαρακτηρισμένος ως παλαιά εθνική οδός.
Μετά την παύση των εργασιών στη γέφυρα όταν θα ολοκληρωθεί και επανέλθει η κυκλοφορία σε κανονικά επίπεδα και επειδή θα περνάνε χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα και βαρέα οχήματα, ζητάμε την αποκατάσταση του οδοστρώματος άμεσα από τα συναρμόδια Υπουργεία γιατί ο δρόμος αυτός θα διαλυθεί από την πίεση και το βάρος που θα δεχτεί.
O κ. Αμάρι Σάμερ Αθανάσιος επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Η Πόλη Που Θέλουμε», ανέφερε τα εξής κατά την διάρκεια του συμβουλίου: «Συμφωνούμε εννοείται, απλά να δώσουμε μεγάλη σημασία στις παρατηρήσεις της Υπηρεσίας γιατί είναι συγκεκριμένες για την κίνηση και για τα έργα που γίνονται και σε συνδυασμό με την αστυνομία, διότι θα περάσει μέσα από τον Τύρναβο, από κεντρικούς δρόμους. Από κει και πέρα κ. Δήμαρχε να κάνουμε κάποιες κινήσεις, ενέργειες και για την πολυχρησιμοποιημένη γέφυρα του Τυρνάβου».