Ολοκληρώθηκε επιτέλους το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης. Περάσανε 32 ολόκληρα χρόνια για να το δούμε και να ανεβούμε…
Η κατασκευή του υπερσύγχρονου πλέον Μετρό της Θεσσαλονίκης πράγματι ξεκίνησε με δημοπρασία το 1992, όταν η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη ήταν στην εξουσία. Από εκεί και πέρα, στο έργο υπήρξε αλληλουχία καθυστερήσεων, διακοπών και αλλαγών στη διαχείριση, με πολλές αλλαγές κυβερνήσεων να επηρεάζουν την πρόοδό του.
Η κατασκευή του έργου είχε πολύπλοκα ζητήματα, όπως αρχαιολογικές ανασκαφές, καθυστερήσεις στη χρηματοδότηση και διαφορετικές τεχνικές προσεγγίσεις, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να παραταθούν οι προβλέψεις για την ολοκλήρωσή του.
Φυσικά δεν θα ξεχάσουμε το 2019 όταν ο ότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εγκαινίασε το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης. Σημειώνω μόνον ότι έως εκείνη τη στιγμή δεν είχαν ακόμη προμηθευτεί το σύνολο του απαιτούμενου τεχνολογικού εξοπλισμού, δεν είχαν ολοκληρώσει τους σταθμούς και τη σιδηροδρομική επιδομή, και βεβαίως, δεν είχαν κάνει τις απαιτούμενες δοκιμαστικές διαδρομές, ούτε τα δοκιμαστικά δρομολόγια, για τα οποία απαιτούνταν τουλάχιστον ενάμιση χρόνος. Γι’ αυτό και τα περί λειτουργίας του μετρό το 2020 φάνταζε ανέκδοτο, αν όχι μεγάλο ψέμα.
Παρ’ όλες τις προσπάθειες να προχωρήσει το έργο, το Μετρό της Θεσσαλονίκης άργησε να ολοκληρωθεί μόλις 32 χρόνια, και έφτασε στην ολοκλήρωσή του το 2024, επί κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Δείτε φωτογραφίες μέσα από το φακό του tirnavospress.gr μέσα από τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ, είναι πραγματικότητα…