HomeΔΙΕΘΝΗ

Το ιαπωνικό τρένο που κινείται με ζωμό ramen

Το ιαπωνικό τρένο που κινείται με ζωμό ramen

Ο σιδηρόδρομος Amaterasu είναι ένα μικροσκοπικό γραφικό τρένο που έχει αφαιρέσει τα κανονικά καύσιμα για να κινηθεί με ένα συγκεκριμένο είδος βιοντίζελ που παρασκευάζεται, μεταξύ άλλων λιχουδιών, από υπολείμματα ζωμού ράμεν.

 
Τι θα έλεγες για μια βόλτα μ΄ένα μικροσκοπικό τρένο φιλικό προς το περιβάλλον;

Το Amaterasu είναι ένα τρένο διαφορετικό απ’ όλα τα άλλα. Βρίσκεται στην Ιαπωνία και  δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να περιηγηθούν στα αξιοθέατα του νομού Miyazaki, μεταφέροντάς τους  μέσα σε 30 λεπτά σ’ ένα σημείο που αποτελεί την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα της Ιαπωνίας, με ύψος 110 μέτρων. 

Το ίδιο το τρένο, ωστόσο, έχει μερικά ιδιόμορφα στοιχεία που το κάνουν ένα αξιαγάπητο θέαμα από μόνο του, από την ανοιχτή οροφή του και τα ροζ βαγόνια μέχρι το γεγονός ότι οι αγωγοί πετούν φυσαλίδες κατά μήκος της διαδρομής.

Τώρα, το ιδιαίτερο αυτό τρένο έχει προσθέσει ένα ακόμη πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό για να το κάνει ξεχωριστό και ασυνήθιστο. Έχει αφαιρέσει το κανονικό καύσιμο για να λειτουργεί με ένα συγκεκριμένο είδος βιοντίζελ που παρασκευάζεται, μεταξύ άλλων λιχουδιών, από υπολείμματα ζωμού ramen.  Ναι, καλά διάβασες, με ramen, τη λαχταριστή σούπα για την οποία είναι γνωστή η Ιαπωνια. Έτσι, όπως είναι φυσικό, υπέροχο άρωμα στον αέρα και είναι λιγότερο επιζήμιο για τα ορεινά τοπία και τους ορυζώνες που διασχίζει.

Το βιοντίζελ αναφέρεται σε καύσιμο για κινητήρες ντίζελ που κατασκευάζονται από φυτικό έλαιο ή ζωικό λίπος και προσφέρει μια εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα. Σε περιοχές όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, το βιοντίζελ έχει παραχθεί με φυτικό έλαιο από κραμβέλαιο ή σόγια, ενώ η ιαπωνική βιομηχανία αποφεύγει να ανταγωνίζεται τους παραγωγούς τροφίμων για πόρους και στρέφεται σε απόβλητα μαγειρικά έλαια ή ακόμα και υπολείμματα τροφίμων.

Για τη μετάβαση, η Amaterasu Railway συνεργάστηκε με τη Nishida Logistics, μια εταιρεία μεταφορών από τη γειτονική Νομαρχία Φουκουόκα που έχει πρωτοπορήσει δημιουργώντας βιοντίζελ για τον στόλο φορτηγών της. Όσο για το βιοντίζελ που χρησιμοποιεί αυτό το τρένο, το 90% προέρχεται από λάδι τεμπούρα και άλλα μαγειρικά λάδια, ενώ το 10% από ζωμό tonkotsu ramen.

 

Οι πόροι του προέρχονται από τοπικά εστιατόρια

Για να μετατρέψει αυτόν τον λιπαρό ζωμό σε βιοντίζελ, η εταιρεία διαχωρίζει το λαρδί από την υπολειπόμενη σούπα και στη συνέχεια το καθαρίζει χρησιμοποιώντας μια ειδική μέθοδο που αποφεύγει τη σκλήρυνση. Το μόνο μειονέκτημα αυτού του βιοντίζελ είναι ότι μπορεί να αποθηκευτεί μόνο για μερικούς μήνες, πριν αρχίσει η οξείδωση να επηρεάζει την απόδοσή του. Τα πρώτα test drives έγιναν τον περασμένο Ιούλιο. Το καύσιμο βιοντίζελ μπόρεσε να τροφοδοτήσει το τρένο, το οποίο περιλάμβανε δύο βαγόνια και το βάρος έως και 60 επιβατών, χωρίς πρόβλημα —ακόμα και σε ανηφορική διαδρομή.

Αν και απαιτείται τακτική αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου, το κόστος λέγεται ότι είναι περίπου το ίδιο με το συμβατικό καύσιμο. Επιπλέον, η νόστιμη μυρωδιά που αφήνει το καμένο βιοντίζελ κάνει τους επισκέπτες να ρωτούν τους υπεύθυνους των τρένων αν υπάρχει κάποιο εστιατόριο κοντά.

Τι ακριβώς είναι το ράμεν

Το ράμεν είναι ο ζωμός από κόκαλα χοιρινού και κοτόπουλου ή από αποξηραμένη παλαμίδα σε λεπτές φέτες, που μαγειρεύονται σε τεράστιες κατσαρόλες επί ώρες για να δώσουν όλη τους την ουσία. Διαφορετικές περιοχές επίσης προσθέτουν τα δικά τους υλικά, δημιουργώντας έτσι τις δικές τους τοπικές σπεσιαλιτέ. Με φοβερή δεξιοτεχνία οι έμπειροι μάγειρες ράμεν μπορούν να συνθέτουν τη σούπα στα μπολ αναμειγνύοντας ζωμό και ταρέ, ενώ ταυτόχρονα βράζουν και στραγγίζουν φρέσκα νουντλς και γαρνίρουν το πιάτο με τα επιλεγμένα υλικά και αρτύματα – ένας «χορός» με δύο βήματα, που συνήθως χορεύεται σε λιγότερο από δύο λεπτά, ούτως ώστε το ράμεν να σερβίρεται με τον ζωμό καυτό και μεθυστικά αρωματικό και τα νουντλς αρκούντως αλ ντέντε, ελαστικά και ακαταμάχητα.

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στο FacebookInstagram, Google NewsYouTube και Twitter.

πηγή