HomeΕΛΛΑΔΑ

Το έκδηλο ενδιαφέρον των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας για το RAFALE και τα επτασφράγιστα μυστικά των Γάλλων

Η ταυτόχρονη απογείωση δυο Γαλλικών μαχητικών RAFALE τράβηξε αμέσως τα βλέμματα των παρευρισκομένων στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα

Το έκδηλο ενδιαφέρον των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας για το RAFALE και τα επτασφράγιστα μυστικά των Γάλλων

«Το RAFALE είναι ένα αεροσκάφος game changer, κυριολεκτικά αλλάζεις επίπεδο με αυτό και στα δικά μας χέρια αυτό θα φανεί ακόμη περισσότερο», αυτή ήταν η λακωνική απάντηση του Σμηνάρχου Γεωργίου Μπόντζιου, Διευθυντή του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής προς τους εκπροσώπους των Μέσων Ενημέρωσης, όταν ρωτήθηκε για το νέο απόκτημα της HAF.

Την στιγμή που η Γαλλία έχει φέρει στην Ανδραβίδα 14 μαχητικά, Mirage 2000D, μικτό σχηματισμό RAFALE F3R – RAFALE M του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού και οι πιλότοι της συμμαχικής χώρας μετέχουν σε όλα τα απαιτητικά σενάρια που έχει σχεδιάσει η Πολεμική Αεροπορία, τα βλέμματα αλλά κυρίως οι υπολογισμοί των σχεδιαστών του ΚΕΑΤ στρέφονται από τώρα στο νέο απόκτημα της HAF.

  • Μπορεί οι Γάλλοι, να είπαν «kill» από διαφορετικές αποστάσεις κατά τη διάρκεια των εκπαιδεύσεων, όμως όσο κι αν ρωτήθηκαν δεν αποκάλυψαν πολλές λεπτομέρειες στους συναδέλφους τους. Μάλιστα κατά τις συζητήσεις τους σε φιλικό- συναδελφικό επίπεδο, ορισμένοι Γάλλοι έσπευσαν να πουν ότι σε λίγο καιρό θα γνωρίζουν και οι Έλληνες αυτά τα «μυστικά» του Γαλλικού υπέρ όπλου του εντάσσεται στον αεροπορικό στόλο.

Ακόμη και ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα RAFALE κατά την επίσκεψή του στην 117 πτέρυγα μάχης της Ανδραβίδας, αναδεικνύοντας τη στρατηγική συμφωνία με το Παρίσι, «Φεύγω από την Ανδραβίδα και την 117 Πτέρυγα Μάχης πιο χαρούμενος και πιο σίγουρος. Και αναμένω, κύριοι Αρχηγοί, στον «ΗΝΙΟΧΟ» του 2022 να καμαρώσουμε τους πιλότους μας και στα νέα Rafale, έχοντας δίπλα τους στην άσκηση ακόμη περισσότερους φίλους από φίλες χώρες.»

Οι πρώτοι τέσσερις ιπτάμενοι και δεκάδες μηχανικοί από την Τανάγρα που έχουν μεταβεί στην αεροπορική βάση του Μοντ Ντε Μαρσάν, έχουν ήδη προχωρημένη εκπαίδευση, κυρίως οι ιπτάμενοι που έχουν μπει στην επιχειρησιακή εκπαίδευση.

  • Τα έξι πρώτα RAFALE και το νέο δόγμα επιχειρήσεων

Τα πρώτα έξι Ελληνικά RAFALE μέχρι το τέλος του χρόνου θα φτάσουν στην Ελλάδα, κατά συνέπεια, την άνοιξη του 2022 οι αεροπόροι της 332 Μοίρας «Γεράκι» θα πετάξουν με αυτά στον «Ηνίοχο 22». Κι αυτό δεν θεωρείται από τους σχεδιαστές κάτι το εύκολο μιας και θα πρέπει να σχεδιάσουν σενάρια που θα μετέχει ένα αεροσκάφος το οποίο θα έχει ενταχθεί στην αεροπορική δύναμη, μόλις λίγους μήνες πριν.

Αυτή η πρώτη τετράδα των αεροπόρων εκτός από την Τανάγρα καλούνται όταν επιστρέψουν με τα πρώτα RAFALE στο Ελληνικό έδαφος να μεταβούν στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας. Εκεί, στο Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής θα γίνει το «ξεψάχνισμα» των Ελληνικών RAFALE.

Το ΚΕΑΤ, είναι αυτό που θα δώσει το λεγόμενο «νέο δόγμα επιχειρήσεων», με την προσθήκη του RAFALE στην Πολεμική Αεροπορία.

  • Στην Ανδραβίδα θα ξεκινήσει η ανάλυση του ραντάρ AESA του RAFALE, των όπλων, των ηλεκτρονικών συστημάτων κ.ο.κ. Εκεί θα δημιουργηθούν οι νέες τακτικές που θα «παντρεύει» το νέο μαχητικό με την υπάρχουσα δομή δυνάμεων του πολεμικού στόλου των μαχητικών.

Στο Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής γίνεται η αποδοχή του οπλικού συστήματος, αφού πρώτα εξετάσει με κάθε λεπτομέρεια το αεροσκάφος ώστε να φανεί αν είναι αυτό που έχει παραγγείλει η χώρα.

Στο ΚΕΑΤ θα δοκιμαστεί και στον αέρα, θα μπει σε τακτικά σενάρια της Πολεμικής Αεροπορίας για να δείξει εκεί τους τρόπους με τους οποίους πρόκειται να εξουδετερώνει οποιαδήποτε απειλή στο μέλλον εφόσον απαιτείται.

Στη συνέχεια η 332 Μοίρα καλείται να υλοποιήσει το νέο αυτό δόγμα επιχειρήσεων που έχει εκπονηθεί από το Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής.

Πάντως το RAFALE, ανάμεσα στα F-16, F-15, F-18, ξεχώρισε σε πολλά από τα απαιτητικά σενάρια που έχουν εκτελεστεί όλες αυτές τις ημέρες στο πλαίσιο του «Ηνίοχου». Οι Γάλλοι πιλότοι ερχόμενοι γι’ άλλη μια φορά στην Ελλάδα, γνωρίζουν καλά πως να κινηθούν και ν’ ακολουθήσουν πιστά τους Έλληνες μαχητές των αιθέρων σε οποιοδήποτε σημείο του FIR Αθηνών.

Πηγή