Τα Jumbo αφαιρούν προϊόντα από το ράφι για να μην πληγεί ο τζίρος

HomeΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Τα Jumbo αφαιρούν προϊόντα από το ράφι για να μην πληγεί ο τζίρος

«Οποιοδήποτε προϊόν έχει μεγάλο όγκο και μικρή αξία, δεν συμφέρει». Σε αυτή τη φράση συνοψίζεται η στρατηγική του Ομίλου Jumbo τους τελευταίους μήνες, προκειμένου να διαχειριστεί «την εισοδηματική αναστάτωση που προκαλούν η πληθωριστική έκρηξη και οι γεωπολιτικές συνθήκες, η ενεργειακή ανασφάλεια και το παράλογα ακριβό κόστος μεταφορών.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον όμιλο «καμία από τις παραμέτρους αυτές δεν παρουσιάζει βελτίωση αλλά αντιθέτως εμφανίζουν τάση περαιτέρω αρρυθμίας οδηγώντας το σύστημα στα απόλυτα όρια του».

Ενδεικτικό παράδειγμα ενός προϊόντος με μεγάλο όγκο και μικρή αξία είναι τα γυάλινα μπουκάλια. Και σίγουρα δεν είναι το μόνο.

«Η στρατηγική επιλογή του ομίλου Jumbo να εξαιρέσει από το προϊοντικό του φάσμα, κάθε προϊόν που λόγω των νέων κοστολογικών δεδομένων η σχέση μεταξύ τιμής και ποιότητας, κρίνεται ότι δεν κλίνει προς όφελος του καταναλωτή, αποδίδει ήδη συγκεκριμένα θετικά αποτελέσματα» ανέφερε χθες σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, επιβεβαιώνοντας πως συνεχίζει να μην γεμίζει τα ράφια της με προϊόντα που δεν… συμφέρουν.

Ήταν τον περασμένο Ιανουάριο όταν, στο πλαίσιο της παρέμβασής του στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του ομίλου, ο επικεφαλής του Απόστολος Βακάκης αποκάλυπτε ότι η διοίκηση αποφάσισε να αφαιρέσει από τα ράφια των καταστημάτων το 25% περίπου των κωδικών που έρχονται από την Άπω Ανατολή, λόγω του αυξημένου κόστους μεταφοράς. «Περιορίσαμε τον αριθμό των κωδικών μας – το 25% όσων έρχονται από την Άπω Ανατολή – μέχρι να εξομαλυνθεί το κόστος μεταφοράς. Αυτή είναι η πεμπτουσία του ομίλου όταν οι τιμές είναι εκτός λογικής και όταν αφού η τελική σχέση τιμής-ποιότητας αδικεί κατάφωρα τον καταναλωτή», εξηγούσε ο κ. Βακάκης. Μάλιστα, διατύπωνε την πρόβλεψη πως «η βιομηχανία των κοντέινερς θα έχει περισσότερα κέρδη το 2022 από ότι η Google και η Microsoft μαζί», προκειμένου να περιγράψει τις έντονες αρρυθμίες που προκαλούν στην εφοδιαστική αλυσίδα οι πρωτοφανείς αυξήσεις στα κόστη μεταφοράς των προϊόντων.

Σήμερα, έξι μήνες μετά, η κατάσταση δεν έχει αλλάξει. Τα μεταφορικά κόστη εξακολουθούν να βρίσκονται στα ύψη, με αποτέλεσμα το ποσοστό που είχε αναφέρει στις αρχές του 2022 ο κ. Βακάκης να μην έχει μεταβληθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, ένα 25% των κωδικών από την Άπω Ανατολή εξακολουθεί να λείπει από τα ράφια του ομίλου Jumbo, προκειμένου να «θωρακιστεί ο καταναλωτής». Πρόκειται για κωδικούς που καλύπτουν μεγάλο μέρος του προϊόντικού φάσματος και δεν περιορίζονται στα… γυάλινα μπουκάλια.

Η εικόνα των πωλήσεων

Όπως ανακοινώθηκε χθες, οι πωλήσεις για τον όμιλο Jumbo κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος- Ιούνιος), καταγράφονται αυξημένες κατά 12,8% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Ελλάδα, τον Ιούνιο, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας – χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές – παρουσίασαν μείωση κατά 1,4% περίπου σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021, ενώ συνολικά για το εξάμηνο του 2022 παρουσίασαν αύξηση κατά 21% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Στην Κύπρο, οι πωλήσεις τον Ιούνιο αυξήθηκαν κατά 14% περίπου, σε σχέση με πέρυσι, ενώ συνολικά για το εξάμηνο είναι αυξημένες κατά 25% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.