HomeΠΑΙΔΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συνάντηση ΟΙΕΛΕ με τον Υπουργό Παιδείας: Θετικό κλίμα, υπό εξέταση από την πολιτική ηγεσία πολλά κρίσιμα ζητήματα του κλάδου

Συνάντηση ΟΙΕΛΕ με τον Υπουργό Παιδείας: Θετικό κλίμα, υπό εξέταση από την πολιτική ηγεσία πολλά κρίσιμα ζητήματα του κλάδου

Σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η πολύωρη συνάντηση ανάμεσα στην ΟΙΕΛΕ και στον Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Πιερρακάκη. Την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ εκπροσώπησαν εκτός του Υπουργού, ο Γενικός Γραμματέας κ. Γ. Κατσαρός και ο Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του Υπουργού κ. Ν. Δημάκης.

 

Για πρώτη φορά, έπειτα από τρία χρόνια άρνησης της προηγούμενης ηγεσίας να συνομιλήσει με την Ομοσπονδία και να εξετάσει έστω και ένα από τα αιτήματά μας, τέθηκαν βάσεις διαλόγου. Ωστόσο, η πικρή πείρα της προηγούμενης περιόδου δημιουργεί εύλογη δυσπιστία στους χιλιάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που αναμένουν πλέον πράξεις κι όχι μόνο καλές προθέσεις.

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ της Ομοσπονδίας περιέγραψαν με μελανά χρώματα τη δυσμενή κατάσταση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει πολλά από τα αιτήματα της ΟΙΕΛΕ και τόνισε πως, ακόμη σε αυτά που η πολιτική ηγεσία διαφωνεί, θα επιχειρήσει να ενσωματώσει στοιχεία των προτάσεών μας.

Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ έθεσαν τα ακόλουθα ζητήματα:

– Την δραματική επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών επαιδευτικών μετά την εφαρμογή του Νόμου Κεραμέως, με αποτέλεσμα πάνω από το 30% των συναδέλφων μας να έχουν φύγει από τη θέση τους μέσα σε λιγότερο από 3 χρόνια! Σχεδόν 2.000 έχουν παραιτηθεί, αυτοκτονώντας επαγγελματικά, καθώς χάνουν τα μόριά τους
– Την εντατικοποίηση της εργασίας μας χωρίς αμοιβή (παράλληλα προγράμματα, συγγραφή εγχειριδίων, παραβίαση της ψηφιακής αποσύνδεσης, απογευματινές δράσεις, εργασίες εκτός ωραρίου, σε αργίες και διακοπές)
– Τις σχέσεις μικροδιαπλοκής ανάμεσα σε στελέχη Διευθύνσεων Εκπαίδευσης με ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, με αποτέλεσμα την κάλυψη σοβαρότατων παραβιάσεων της εκπαιδευτικής νομοθεσίας
– Την χαοτική κατάσταση ανομίας στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία (σε ποσοστό άνω του 90% αυτών, κυρίως των συνοικιακών, δεν δίδονται οι νόμιμοι μισθοί, οι νηπιαγωγοί εργάζονται έως και 10-12 ώρες την ημέρα, παράνομη απασχόληση το καλοκαίρι κ.λπ.)
– Την οικονομική εξαθλίωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με την ένταξη στο Ενιαίο Μισθολόγιο και την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού και την επί σχεδόν 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως «πριμοδότηση» των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων
– Τις τραγικές σχέσεις εργασίας και την ανύπαρκτη εποπτεία σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και σε ιδιωτικά ΙΕΚ
– Τους κινδύνους για εργαζόμενους και μαθητές στα απολύτως αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης και στα summer camps
Η Ομοσπονδία κατέθεσε ένα πλαίσιο αιτημάτων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται:
– Ο εξορθολογισμός των απολύσεων με προδικαστικό έλεγχο. Καθιέρωση του Συνηγόρου του Εκπαιδευτικού για την αντιμετώπιση της ογκούμενης εργοδοτικής αυθαιρεσίας και του bullying από γονείς
– Η αναθεώρηση της άθλιας ρύθμισης για δήθεν παραίτηση από μέρος του ωραρίου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών
– Η αποκατάσταση της εσωτερικής δημοκρατίας στο σχολείο με την επαναλειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων
– Η αποφασιστική ενίσχυση της εποπτείας του ΥΠΑΙΘΑ στα ιδιωτικά σχολεία και η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας με ψηφιοποίηση των διαδικασιών και των ελέγχων
– Η αναθεώρηση του πλαισίου της αξιολόγησης μέσα από το διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες
– Η συνέχιση της πρόσληψης εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία (αναπληρωτών, απολυμένων ιδιωτικών εκπαιδευτικών) με μοριοδότηση κι όχι με γραπτό διαγωνισμό. Η αποκατάσταση της αδικίας με τη μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας για εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν στα ιδιωτικά σχολεία σε θέση δασκάλων.
– Η επαναφορά χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών με αποδοχές που θα ενισχύσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σε δημόσια και σε ιδιωτική εκπαίδευση
– Η ενίσχυση των επιστημονικών Ινστιτούτων των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών
– Η εφαρμογή μετά από 7 (!) χρόνια που έχει τυπικά ψηφιστεί της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχου των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών και η ενίσχυση των πειθαρχικών καθηκόντων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
– Η νομοθετική ρύθμιση του χώρου των Κέντρων Μελέτης με την προστασία των δικαιωμάτων των διδασκόντων. Επιβολή συγκεκριμένων προδιαγραφών για τα summer camps που διοργανώνουν ιδιωτικές μονάδες εκπαίδευσης
– Η καταγραφή των ψηφιακών πλατφορμών εκπαίδευσης και η εναρμόνιση των συνθηκών εργασίας τους με αυτές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών

Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας έθεσε ως βασικό στόχο της πολιτικής του την μείωση της γραφειοκρατίας και την ψηφιοποίηση. Υπογράμμισε ότι βλέπει με ενδιαφέρον την πρότασή μας για τη δημιουργία του Συνηγόρου του Εκπαιδευτικού, ώστε να υπάρχει ένας ακόμη φορέας κοινωνικού ελέγχου στην εκπαίδευση.

Τόνισε ότι θα εφαρμοστεί άμεσα η πλατφόρμα ελέγχου για τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, ότι θα υπάρξει παρέμβαση για τις διπλές συμβάσεις και ότι θα ελεγχθούν αναλυτικά όλες οι καταγγελίες που η ΟΙΕΛΕ κατέθεσε σήμερα. Δεσμεύτηκε ότι κρίσιμα εργασιακά ζητήματα του κλάδου θα εξεταστούν αναλυτικά.

Ζήτησε τις θέσεις της Ομοσπονδίας για την αξιολόγηση, για τα ζητήματα εποπτείας, για τα Κέντρα Μελέτης και τα summer camps. Πρόσθεσε, επίσης, ότι θα υπάρξει εμβάθυνση του διαλόγου με τη συγκρότηση άτυπων επιτροπών εξέτασης θεμάτων εκπαιδευτικής επικαιρότητας. Τέλος, αναφέρθηκε στο κρίσιμο ζήτημα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, λέγοντας πως αναγνωρίζει την προσφορά των εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία στην τάξη και μελετά διάφορες προτάσεις (μεταξύ των οποίων και της ΟΙΕΛΕ) για ένα σύστημα που θα ενσωματώνει με δίκαιο τρόπο τους έμπειρους εκπαιδευτικούς αλλά και τους άνεργους νέους πτυχιούχους.

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στο FacebookInstagramGoogle News, YouTube και Twitter.  Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν: Αναφέρεται ως πηγή το tirnavospress.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά. – Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή – Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος.