ΣΟΚ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ: Πάνω από 2€ η βενζίνη – «Καίγονται» τα πορτοφόλια των οδηγών

Η εικόνα στα πρατήρια καυσίμων δεν αφήνει πια περιθώρια παρερμηνειών: η ακρίβεια έχει χτυπήσει «κόκκινο» και η μετακίνηση εξελίσσεται σε καθημερινό οικονομικό εφιάλτη για χιλιάδες οδηγούς. Το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ ανά λίτρο όχι μόνο καταρρίφθηκε, αλλά δείχνει να παγιώνεται, μετατρέποντας το γέμισμα του ρεζερβουάρ σε πολυτέλεια.

Τα στοιχεία της αγοράς είναι αποκαλυπτικά. Η απλή αμόλυβδη εκτοξεύτηκε στα 2,045€ το λίτρο, το ντίζελ κίνησης αγγίζει τα 2,018€, ενώ η κατοστάρα «καλπάζει» στα 2,27€. Με απλά λόγια, ένα μέσο γέμισμα κοστίζει πλέον δεκάδες ευρώ παραπάνω σε σχέση με λίγους μήνες πριν, επιβαρύνοντας ασφυκτικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, καμία «ανάσα» δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Το πετρέλαιο θέρμανσης παραμένει κοντά στο 1,81€, ενώ το υγραέριο έχει σκαρφαλώσει στο 1,35€, ακολουθώντας την ίδια ανοδική και ανησυχητική πορεία. Η ελπίδα για αποκλιμάκωση την άνοιξη διαψεύστηκε, με τους καταναλωτές να βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ένα διαρκές ράλι τιμών.

Πίσω από αυτή την εκρηκτική κατάσταση κρύβονται πολλοί παράγοντες: οι διεθνείς τιμές ενέργειας, οι γεωπολιτικές εντάσεις και –κυρίως– η βαριά φορολογία που συνεχίζει να «φουσκώνει» την τελική τιμή στην αντλία. Όμως για τον πολίτη, οι αιτίες περνούν σε δεύτερη μοίρα μπροστά στην ωμή πραγματικότητα: κάθε μετακίνηση κοστίζει πλέον ακριβά.

Το αποτέλεσμα; Οι οδηγοί περιορίζουν μετακινήσεις, αλλάζουν συνήθειες ή στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές, ενώ επαγγελματίες βλέπουν τα έξοδά τους να εκτοξεύονται, μεταφέροντας αναπόφευκτα το κόστος σε προϊόντα και υπηρεσίες.