ΣΟΚ Κοβέσι: «Έκλεβαν εκατομμύρια στον ΟΠΕΚΕΠΕ και έμεναν ελεύθεροι»

Η παρέμβαση της Λάουρα Κοβέσι στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών δεν πέρασε απαρατήρητη, καθώς η ίδια επέλεξε να μιλήσει ανοιχτά για όσα συνάντησε όταν ανέλαβε δράση στην Ελλάδα, προκαλώντας αίσθηση με τις αποκαλύψεις της για το παρελθόν των οικονομικών εγκλημάτων στη χώρα.

Με εμφανή ευθύτητα, περιέγραψε ότι τα πρώτα της συμπεράσματα ήταν σοκαριστικά, επισημαίνοντας πως σε περιπτώσεις απάτης μεγάλου ύψους, ακόμη και δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, υπήρχε η δυνατότητα επιστροφής των χρημάτων χωρίς περαιτέρω συνέπειες. Όπως τόνισε, αυτό το μοντέλο αντιμετώπισης δημιουργούσε σοβαρά ερωτήματα για την απονομή δικαιοσύνης και τη λειτουργία του κράτους δικαίου.

Η ίδια ωστόσο ξεκαθάρισε ότι η εικόνα αυτή έχει αρχίσει να αλλάζει. Μετά από παρεμβάσεις και συνεργασία με τις ελληνικές Αρχές, έγιναν νομοθετικές προσαρμογές που ενίσχυσαν τον ρόλο της Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στη χώρα, ενώ πλέον υπάρχει μόνιμη παρουσία και στενή συνεργασία με Έλληνες δικαστικούς λειτουργούς. Μάλιστα, μίλησε με θετικά λόγια για τους Έλληνες εισαγγελείς, δικαστές και αστυνομικούς, υπογραμμίζοντας ότι η συνεργασία έχει βελτιωθεί αισθητά.

Απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι υπάρχει σύγκρουση μεταξύ ευρωπαϊκής και ελληνικής δικαιοσύνης, η Κοβέσι το διέψευσε κατηγορηματικά, λέγοντας πως ο στόχος είναι κοινός και αφορά την αποτελεσματική διερεύνηση των υποθέσεων και την απονομή δικαιοσύνης χωρίς παρεμβάσεις.

Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν όταν αναφέρθηκε στον ΟΠΕΚΕΠΕ, χαρακτηρίζοντάς τον ως παράδειγμα παθογενειών, με όρους όπως διαφθορά, νεποτισμός και πελατειακές σχέσεις. Όπως είπε, η συζήτηση γύρω από το πρόσωπό της επιχειρεί να αποπροσανατολίσει από το ουσιαστικό ζήτημα, που είναι τι ακριβώς συνέβη και ποιοι φέρουν την ευθύνη.

Στο ίδιο πλαίσιο, στάθηκε και στην υπόθεση της άρσης ασυλίας των 13 βουλευτών, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για μια αναγκαία θεσμική διαδικασία προκειμένου να προχωρήσει η έρευνα. Διευκρίνισε ότι δεν συνιστά ένδειξη ενοχής, αλλά ένα βήμα που επιτρέπει στη δικαιοσύνη να εξετάσει πλήρως τα δεδομένα.

Η τοποθέτησή της άφησε σαφές μήνυμα ότι η μάχη κατά της διαφθοράς στην Ελλάδα έχει μπει σε νέα φάση, με αυστηρότερους κανόνες και μεγαλύτερη ευρωπαϊκή επιτήρηση, σε μια προσπάθεια να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στους θεσμούς.