Οκτακόσιες ενενήντα οκτώ κατοικίες έχουν κριθεί μη κατοικήσιμες από τις 1609 που ελέχθησαν στις σεισμόπληκτες περιοχές της Λάρισας, της Ελασσόνας, του Τυρνάβου και της Φαρκαδόνας.
Σήμερα διεξήχθησαν, από μηχανικούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αυτοψίες σε 1800 κτίρια. Από αυτές 1.609 αφορούν σε κατοικίες, εκ των οποίων οι 898 έχουν κριθεί μη κατοικήσιμες. Επίσης, έχουν ελεγχθεί 46 επαγγελματικοί χώροι, εκ των οποίων ακατάλληλοι είναι οι 21.
Όσον αφορά τους ιερούς ναούς και τα δημόσια κτίρια, «κίτρινα» έχουν χαρακτηριστεί τα 30 από τις 46 αυτοψίες, ενώ σε 99 άλλα κτίρια (αποθήκες, στάβλους) τα 92 κρίθηκαν ακατάλληλα προς χρήση. Επίσης έχουν γίνει έλεγχοι σε 5 σχολικές μονάδες του Δήμου Φαρκαδόνας.
Εν τω μεταξύ σε ανακοίνωση του ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας τονίζει μεταξύ άλλων ότι «η πολύ ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 6,0 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ νότια της Ελασσόνας, ανέδειξε για μια ακόμη φορά τη σημαντικότητα κατάλληλης προετοιμασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι αναλυτικές οδηγίες του ΟΑΣΠ για τη σύνταξη σχολικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης και τη διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για την περίπτωση σεισμού («Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες»), η διαβίβασή τους στα σχολεία της χώρας μέσω του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η υιοθέτησή τους από τις σχολικές μονάδες υλοποιώντας τις προβλεπόμενες ασκήσεις ετοιμότητας, η πραγματοποίηση από τον ΟΑΣΠ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας των δύο σεμιναρίων για τους εκπαιδευτικούς της Περιφερειακής Ενότητας στις 2/12/2020 και 4/12/2020, η ψύχραιμη εφαρμογή του σχολικού σχεδιασμού από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές κατά τη διάρκεια του σεισμού και αμέσως μετά κατά την εκκένωση των σχολικών κτιρίων, οδήγησαν σε αποτελεσματική διαχείριση της έκτακτης ανάγκης και σε αποφυγή τραυματισμών και ανθρωπίνων απωλειών.»
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των μαθητών για θέματα φυσικών καταστροφών, τρεις εκπαιδευτικές προτάσεις του ΟΑΣΠ σε θέματα αντισεισμικής προστασίας και συνοδών του σεισμού φαινομένων έχουν εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και ενταχθεί στα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» της ψηφιακής Πλατφόρμας 21+ που δημιούργησε το καλοκαίρι του 2020 το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και μπορούν να αξιοποιηθούν από την εκπαιδευτική κοινότητα.”