Ψηφιακό «μάτι» παντού στους δρόμους: Τέλος οι “σβησμένες” κλήσεις. Πρόστιμα σε πραγματικό χρόνο στο κινητό

Ένα νέο, αυστηρό και πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας τίθεται σταδιακά σε εφαρμογή, αλλάζοντας ριζικά όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τις τροχαίες παραβάσεις στην Ελλάδα. Η εποχή της ανθρώπινης παρέμβασης περιορίζεται δραστικά, καθώς οι παραβάσεις καταγράφονται πλέον ψηφιακά, με τη βοήθεια καμερών και τεχνητής νοημοσύνης.

Η μετάβαση αυτή σηματοδοτεί μια νέα πραγματικότητα στους δρόμους, όπου η οδική συμπεριφορά των οδηγών παρακολουθείται διαρκώς και με ακρίβεια. Οι νέες κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί σε κομβικά σημεία βασικών οδικών αξόνων, ενώ λειτουργούν σε συνδυασμό με υπάρχοντα συστήματα, όπως οι κάμερες στις λεωφορειολωρίδες αλλά και τα ραντάρ ταχύτητας, δημιουργώντας ένα ενιαίο και διασυνδεδεμένο δίκτυο ελέγχου.

📲 Πρόστιμα απευθείας στο κινητό – Καμία δυνατότητα «διαγραφής»

Η πιο ηχηρή αλλαγή αφορά τον τρόπο βεβαίωσης και κοινοποίησης των παραβάσεων. Οι κλήσεις δεν αφήνονται πλέον στο παρμπρίζ ούτε… χάνονται στη διαδρομή. Αντίθετα, αποστέλλονται απευθείας στο κινητό τηλέφωνο του οδηγού μέσω SMS, ενημερώνοντάς τον πως το πρόστιμο έχει αναρτηθεί στη θυρίδα του στο gov.gr και στο ψηφιακό πορτοφόλι.

Μαζί με την κλήση, ο παραβάτης λαμβάνει και αποδεικτικό υλικό: φωτογραφίες αλλά και σύντομα βίντεο από τη στιγμή της παράβασης. Σε αρκετές περιπτώσεις καταγράφεται ακόμη και το πρόσωπο του οδηγού, κλείνοντας κάθε «παράθυρο» αμφισβήτησης.

Η διαδικασία είναι πλήρως καταγεγραμμένη και ψηφιακή σε όλα τα στάδια – από την καταγραφή έως τη βεβαίωση της παράβασης – γεγονός που στην πράξη βάζει οριστικό τέλος στο γνωστό φαινόμενο της… διαγραφής κλήσεων.

🚔 Άμεση βεβαίωση – Αυτόματη διαβίβαση στην Εφορία

Μετά την καταγραφή της παράβασης, ακολουθεί η επιβεβαίωση από την Ελληνική Αστυνομία, η οποία πλέον έχει πλήρη πρόσβαση στο σχετικό υλικό. Από εκεί και πέρα, η διαδικασία είναι μη αναστρέψιμη.

Η πληρωμή του προστίμου γίνεται ηλεκτρονικά, άμεσα μέσω κινητού τηλεφώνου. Σε περίπτωση που δεν εξοφληθεί εντός οκτώ μηνών, το ποσό μεταφέρεται αυτόματα στην Εφορία, επιβαρύνοντας τον παραβάτη.

Για όσους δεν χρησιμοποιούν το gov.gr Wallet, η κλήση αποστέλλεται ταχυδρομικά, ωστόσο –όπως έχει επισημανθεί– ενδέχεται να υπάρξουν επιπλέον επιβαρύνσεις μέσω ΑΑΔΕ για όσους δεν είναι εγγεγραμμένοι στο ψηφιακό σύστημα.

🎥 Κάμερες παντού – Έλεγχος χωρίς «τυφλά» σημεία

Το νέο σύστημα δεν περιορίζεται μόνο στις κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, αλλά επεκτείνεται και στα ήδη υπάρχοντα μέσα επιτήρησης. Οι κάμερες στα αστικά λεωφορεία, τα ραντάρ ταχύτητας και οι σταθεροί σταθμοί καταγραφής λειτουργούν πλέον ως ένα ενιαίο δίκτυο, αυξάνοντας θεαματικά την αποτελεσματικότητα των ελέγχων.

Στην πλήρη ανάπτυξή του, το σύστημα θα επιτρέπει στους πολίτες να έχουν πρόσβαση ακόμη και στο οπτικό υλικό της παράβασης, ενισχύοντας τη διαφάνεια και καθιστώντας σαφή κάθε πτυχή της διαδικασίας.

⚠️ Νέα εποχή στους δρόμους – Καμία ανοχή στις παραβάσεις

Η εφαρμογή της τεχνολογίας στην οδική ασφάλεια φέρνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: οι παραβάσεις δεν περνούν πλέον απαρατήρητες και δεν διαγράφονται. Το νέο πλαίσιο ενισχύει τον έλεγχο, επιβάλλει συνέπεια και αλλάζει τα δεδομένα για όλους τους οδηγούς.

Η εποχή της «τύχης» τελείωσε. Πλέον, κάθε λάθος καταγράφεται – και πληρώνεται.