HomeΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Προβλήματα και σκέψεις για λουκέτο για τη Ρωσική αλυσίδα supermarket MERE

Προβλήματα και σκέψεις για λουκέτο για τη Ρωσική αλυσίδα supermarket MERE

Σούπερ μάρκετ: Με το… αριστερό ξεκίνησε το άνοιγμα μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη χώρα μας καθώς ήδη τα πρώτα προβλήματα ξεκίνησαν και οι σκέψεις για λουκέτο έχουν κάνει την εμφάνισή τους.

Με άσχημο τρόπο εξελίσσεται η ανάπτυξη της Ρώσικης αλυσίδας supermarket MERE, που έκανε ντεμπούτο στην ελληνική αγορά τον Μάιο και αριθμεί σήμερα 4 καταστήματα.

Πληροφορίες αναφέρουν πως τα εγκαίνια του νέου supermarket MERE στο Αγρίνιο, το πέμπτο μετά το άνοιγμα σε Λάρισα, Τρίπολη, Κόρινθο και Λαγκαδά, μετατίθενται προς τα τέλη του φθινοπώρου, αν και αναμενόταν να ανοίξει αυτή την περίοδο.

Η αναβολή δεν θα πρέπει να εκπλήσσει, καθώς τα σχέδια του ομίλου Torgservis, που αναπτύσσει το σήμα μέσω θυγατρικής στην Ελλάδα – μοντέλο που ακολουθεί η συνδεδεμένη ρωσική εταιρεία Svetofor και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές – έχουν αλλάξει αρκετές φορές.

Αυτή τη φορά ωστόσο συντρέχουν σημαντικές εξελίξεις στην αγορά των supermarket που τροφοδοτούν τη συζήτηση γύρω από το τολμηρό εγχείρημα του Ρώσου παίκτη, όπως οι ανατιμήσεις σε σειρά προϊόντων, που προστίθενται στις προκλήσεις με τις οποίες ήταν ήδη αντιμέτωπος στην τοπική αγορά.

Πρακτικά, εδώ και λίγο καιρό τα περιθώρια απορρόφησης των κραδασμών από τις ελλείψεις πρώτων υλών και τα αυξημένα κόστη ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφορικών στενεύουν για τους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν αρχίσει ήδη να μετακυλίουν το κόστος στις τιμές των προϊόντων.

Αυτό το περιβάλλον είναι ένα ισχυρό “stress test” για το μοντέλο ανάπτυξης της MERE, η οποία δεσμεύεται να διαθέτει τα προϊόντα της 20-30% χαμηλότερα από την υπόλοιπη αγορά.

Χάρις στα χαμηλά κόστη επένδυσης ανά κατάστημα, που δεν φτάνουν ούτε στο 1% μιας εδραιωμένης αλυσίδας, αλλά και τα περιορισμένα λειτουργικά κόστη, αφού τα καταστήματα διαθέτουν παλέτες και χαρτοκιβώτια αντί ράφια, ένα δωμάτιο-ψυγείο και ελάχιστο προσωπικό, η MERE εκτιμά ότι μπορεί να λειτουργεί με το μισό περιθώριο κέρδους των άλλων αλυσίδων.

Ωστόσο στις τρέχουσες συνθήκες, που οι πιέσεις στα περιθώρια κέρδους αυξάνονται οριζόντια στη βιομηχανία, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες και αλλάζουν τα δεδομένα στις πολιτικές των προμηθευτών, με τους οποίους εν προκειμένω η MERE χτίζει ακόμη σχέσεις.

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα η ρωσική αλυσίδα supermarket να αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα ελλείψεις στα καταστήματά της από βασικά είδη όπως ενδεικτικά ζάχαρη, αλεύρι και λάδια. Πηγές στην εταιρεία μας μεταφέρουν ότι τα καταστήματα είναι “φορτωμένα” με εμπορεύματα άλλων ειδών, καθώς γίνονται αγορές μόνο από προμηθευτές με τους οποίους μπορεί να εξασφαλιστεί η προβλεπόμενη έκπτωση στην τιμή στο ράφι.

Σημειώνουν ότι η εταιρεία διατηρεί το 80% του χαρτοφυλακίου της σε ελληνικά προϊόντα ενώ το υπόλοιπο αποτελεί εισαγωγές από τη Ρωσία, κυρίως σοκολατάκια, γλυκά, snacks κ.α.

[quads id=4]

πηγή