Σε ανακοίνωσή της η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απευθυνόμενη σε όλους τους εκπαιδευτικούς της ΠΕ Λάρισας, αναφερει τα εξής:
Επειδή για πολλοστή φορά, Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, -ύστερα από ΨΕΥΔΕΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ- ζήτησαν από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας έγκυρη ενημέρωση επί των θεμάτων που θίχθηκαν, προς άρση της παραπληροφόρησης, ενημερώνουμε υπεύθυνα για τα ακόλουθα:
- Οι λειτουργικά υπεράριθμοι Εκπαιδευτικοί ΠΕ70-Δασκάλων της Δ.Π.Ε. Λάρισας, οι οποίοι δεν τοποθετήθηκαν στην Α΄ φάση τοποθετήσεων, λόγω έλλειψης λειτουργικών κενών, δεν βρίσκονται «στον αέρα», καθώς έχουν ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ στην οποία παραμένουν και θα υποστηρίζουν (επικουρικό έργο), ώσπου να τοποθετηθούν στη Β΄ Φάση, βάσει των δηλώσεων τους, από το Σεπτέμβριο και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, στα νέα λειτουργικά κενά που θα προκύψουν. Επίσης, ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 – Δασκάλων για την κάλυψη των βραχυχρόνιων λειτουργικών κενών θα τοποθετούνται οι αποσπασμένοι στο ΠΥΣΠΕ Λάρισας Εκπαιδευτικοί.
- Αναφορικά με το ζήτημα των «αποσπάσεων» εκπαιδευτικών ΠΕ70-Δασκάλων εντός ΠΥΣΠΕ Λάρισας, επισημαίνεται ότι α) δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν αποσπάσεις, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, πριν τοποθετηθούν σε λειτουργικά κενά όλοι οι λειτουργικά υπεράριθμοι, κάτι που έως τώρα δεν κατέστη δυνατόν, λόγω έλλειψης ικανού αριθμού κενών και β) οι Εκπαιδευτικοί ΠΕ70-Δασκάλων έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση θεραπείας/βελτίωσης θέσης, για την οποία δεν εκδίδεται σχετική πρόσκληση και η οποία υποβάλλεται και θα εξετασθεί μετά τη Β΄ Φάση τοποθετήσεων στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η ανωτέρω προβλεπόμενη διαδικασία ακολουθείται από κάθε ΔΠΕ, ομοίως και στη ΔΠΕ Λάρισας επιβεβαιωμένα κατά τα τρία (3) τελευταία χρόνια. Υπήρξε, μάλιστα, δημόσια καταγγελία για το γεγονός ότι ικανοποιούνταν αιτήσεις θεραπείες/βελτίωσης θέσης εκπαιδευτικών από τον Προέδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, ο οποίος προφανώς τώρα πλέον γνωρίζει ότι η αίτηση θεραπείας/ βελτίωσης θέσης αποτελεί νόμιμο και αναφαίρετο δικαίωμα των Εκπαιδευτικών.
- Ο προσδιορισμός του αριθμού των λειτουργικών υπεραριθμιών των Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων, ο ονομαστικός χαρακτηρισμός των λειτουργικά υπεράριθμων Εκπαιδευτικών ΠΕ70 και η κάλυψη των λειτουργικών κενών διδακτικού έτους 2023-24, αλλά και κάθε σχολ. έτους, δεν πραγματοποιούνται από τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας αλλά από το οικείο συλλογικό όργανο, το ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΥΣΠΕ) ΛΑΡΙΣΑΣ, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
- Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές των Εκπαιδευτικών που αφορούν τον ονομαστικό χαρακτηρισμό οργανικά ή λειτουργικά υπεράριθμων, την άρση υπεραριθμίας, τις οριστικές/προσωρινές τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση και τις αποσπάσεις Εκπαιδευτικών εντός ΠΥΣΠΕ, δεν πραγματοποιούνται από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας) ούτε κανένα μονοπρόσωπο όργανο (Δ/ντή Εκπαίδευσης ή Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης), αλλά από τα οικεία συλλογικά όργανα και συγκεκριμένα από το ΠΥΣΠΕ Λάρισας για τους Εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, από το ΠΥΣΕΕΠ Θεσσαλίας για τα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ και το ΑΠΥΣΠΕ Θεσσαλίας για άλλα θέματα (π.χ. απαλλαγή καθηκόντων διευθυντών σχολικών μονάδων, χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών κ.ά.), τα οποία, επίσης, συνεδριάζουν διαδικτυακά. Σημειώνεται ότι, από το σχολικό έτος 2021-22, όχι λόγω covid-19, αλλά αξιοποιώντας τις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), το ΠΥΣΠΕ Λάρισας λειτουργούσε -απρόσκοπτα- διαδικτυακά, γεγονός που τελούσε σε γνώση όλων, χωρίς καμιά διαμαρτυρία από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Λάρισας και μόνο από τον Ιανουάριο του 2023, με την εκλογή των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, τίθεται θέμα από τον ίδιο για τον τρόπο λειτουργίας του.
- Σχετικά με τις αναφορές για «συρρίκνωση» και «λογιστική διαχείριση» του αριθμού των τμημάτων, υπενθυμίζουμε ότι ο προσδιορισμός των τμημάτων της Πρωινής Ζώνης πραγματοποιείται, ύστερα από σχετική τεκμηριωμένη ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ και τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών Θεμάτων, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έγκριση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης (Π.Δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Επίσης, στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, ο προσδιορισμός των τμημάτων γίνεται βάσει του αριθμού των εγγραφών, σύμφωνα με την Φ7/118139/Δ1/9-9-2020 (Β’ 3838) Υ.Α., σε συνδυασμό με το ανωτέρω Π.Δ. και με την έναρξη του σχολ. έτους, καθώς διαφοροποιείται ο αριθμός των εγγραφέντων με τους φοιτούντες μαθητές/τριες, προκύπτει επαναπροσδιορισμός του αριθμού των τμημάτων Ολοήμερου από τις σχολικές μονάδες.
- Ως προς τον χωρισμό τμημάτων, όσον αφορά την Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, αν ο αριθμός των αιτήσεων εγγραφής των μαθητών/τριών υπερβαίνει τους/τις 25 μαθητές/τριες σε ένα τμήμα, δύναται να ιδρυθεί επιπλέον τμήμα με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Στις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, ενημερώνουμε ότι το σύνολο των αιτιολογημένων αιτημάτων των Σχολικών Μονάδων ικανοποιήθηκαν ήδη από τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας.
- Η τοποθέτηση των Εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε περισσότερες σχολικές μονάδες, οφείλεται αφενός στο γεγονός ότι κάποια μαθήματα διδάσκονται για μία (1) ή δύο (2) ώρες και αφετέρου στο γεγονός ότι το ΠΥΣΠΕ Λάρισας τοποθετεί τους Εκπαιδευτικούς βάσει της δήλωσής τους, προκειμένου να συμπληρωθεί, κατά το δυνατόν, το υποχρεωτικό ωράριό τους. Κάθε άλλη διαχείριση θα σήμαινε τοποθέτηση των Εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, όχι κατά τη σειρά προτίμησης στη δήλωσή τους, αλλά παραβιάζοντάς την ή και τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες εκτός της δήλωσής τους! Μόνο σε περίπτωση μη δήλωσης σχολικών μονάδων, ολοκληρώνεται η τοποθέτησή των Εκπαιδευτικών από τα μέλη του συμβουλίου, λαμβάνοντας υπόψη τα μόριά τους και τα διαθέσιμα κενά. Κατόπιν, οι Εκπαιδευτικοί δύνανται να αιτηθούν βελτίωση μέσω αίτησης θεραπείας.
- Τέλος, σημειώνεται ότι το ΠΥΣΠΕ Λάρισας συνεδρίαζε και ελάμβανε αποφάσεις αξιοποιώντας τις ΤΠΕ. Κατά την 18η η συνεδρίαση η Πρόεδρος του Συμβουλίου και Δ/ντρια Π.Ε. Λάρισας, κ. Αικατερίνη Καραγιώργου, αντιπρότεινε -εάν το επιθυμούσαν τα μέλη του ΠΥΣΠΕ Λάρισας- την επεξεργασία των δηλώσεων τοποθέτησης των λειτουργικά υπεράριθμων Εκπαιδευτικών ΠΕ70 με «μολύβι και χαρτί» (κατά τις ανακοινώσεις), ωστόσο τα μέλη του δεν αποδέχθηκαν την πρόταση και υποστήριξαν τη συνέχιση της αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων και εφαρμογών της Δ/νσης Π.Ε. Λάρισας και στο μέλλον.
Επισημαίνεται ότι, η Διευθύντρια Π.Ε. Λάρισας και Πρόεδρος του ΠΥΣΠΕ Λάρισας, καθώς και τα Μέλη του, πάντοτε επιδεικνύουν κατανόηση και αλληλεγγύη για τα ιδιαίτερα προβλήματα του κάθε Εκπαιδευτικού ξεχωριστά και καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να σταθούν αρωγοί τους και να ικανοποιήσουν τα αιτήματά τους.
Εν κατακλείδι, καθιστούμε για άλλη μια φορά σαφές ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας και ότι αυτή προέκυψε από λανθασμένη ενημέρωση, λόγω άγνοιας ή και πιθανώς σκοπούμενη παραπληροφόρηση. Η υπεύθυνη, ορθή και έγκυρη ενημέρωση των Εκπαιδευτικών, για οποιοδήποτε ερώτημά τους, μπορεί να προέλθει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ από τους αρμόδιους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Π.Ε. Λάρισας, από τη Γραμματεία του ΠΥΣΠΕ Λάρισας καθώς και από την Πρόεδρο και τα μέλη του ΠΥΣΠΕ Λάρισας και όχι από άλλες πηγές, που τους παραπληροφορούν κατά το τελευταίο διάστημα. Η Διεύθυνση Π.Ε. Λάρισας και το ΠΥΣΠΕ Λάρισας θα συνεχίσουν να ασκούν το πολυδιάστατο έργο τους, και αν/όταν παραστεί -εκ νέου- ανάγκη κατόπιν παρόμοιων ανακοινώσεων και αναρτήσεων συγκεκριμένης κατεύθυνσης (ψεύδους/παραπληροφόρησης), θα ενημερώνουν αρμοδίως τους/τις ενδιαφερόμενους/ες Εκπαιδευτικούς με ανακοινώσεις στην επίσημη ιστοσελίδα της Δ.Π.Ε. Λάρισας.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Λάρισας και τα Μέλη του Συλλόγου οφείλουν να είναι ενημερωμένοι για το νομοθετικό πλαίσιο όλων των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών και τη χρονική αλληλουχία/ακολουθία αυτών στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους και με βάση το Καταστατικό του Συλλόγου και να ενημερώνουν έγκαιρα, έγκυρα και υπεύθυνα τους Εκπαιδευτικούς – μέλη του Συλλόγου.