HomeΠΑΙΔΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πώς θα προχωρήσει το άνοιγμα σχολείων και οι πανελλήνιες 2021

Πώς θα προχωρήσει το άνοιγμα σχολείων και οι πανελλήνιες 2021

H υπουργός Παιδείας, σε συνέντευξη της αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων με self test, στον εμβολιασμό των καθηγητών στις πανελλήνιες 2021 αλλά και στο ενδεχόμενο να ξεκινήσουν νωρίτερα τα σχολεία από Σεπτέμβριο.

Η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε επίσης στην ελάχιστη βάση εισαγωγής αλλά και στην Πανεπιστημιακή αστυνομία που θα έρθει με το νέο νομοσχέδιο.

Αναλυτικά η συνέντευξη της υπουργού Παιδείας

1. Τα σχολεία, νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, ετοιμάζονται να ανοίξουν τη Δευτέρα 10 Μαΐου. Τι οδήγησε στην απόφαση αυτή; Πώς πήγε η εμπειρία για δύο εβδομάδες με τους μαθητές λυκείου με self-test και σε τι ποσοστά κυμάνθηκαν οι απουσίες και τα κρούσματα;

Τρία είναι τα δεδομένα που συνέβαλαν στη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων μας: Πρώτον, ότι έχει προχωρήσει σημαντικά ο εμβολιασμός, με αποτέλεσμα να έχει θωρακιστεί ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού που περιλαμβάνει και τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας. Δεύτερον, ότι έχουμε πλέον το πολύ χρήσιμο εργαλείο των self-test και τρίτον, ότι ο δείκτης θετικότητας βαίνει μειούμενος. Η πρώτη εφαρμογή των self-test στα Λύκειά μας ήταν πολύ ενθαρρυντική. Αφενός με τη μέθοδο αυτή εντοπίστηκαν εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί, ως επί το πλείστον ασυμπτωματικοί, που δεν γνώριζαν ότι είναι φορείς του ιού και οι οποίοι θα ήταν διαφορετικά στα σχολεία μας με τον κίνδυνο να μεταδώσουν τον ιό σε χιλιάδες άλλους.

Αφετέρου, η ίδια η ανταπόκριση στο νέο αυτό κάλεσμα είναι ένα μάθημα ζωής για τα παιδιά μας και για όλους μας, της ατομικής ευθύνης, της κοινωνικής ευαισθησίας και της αλληλεγγύης. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους μαθητές μας, τους γονείς τους, τους εκπαιδευτικούς, τα στελέχη εκπαίδευσης, για τη συνεργασία τους, τη στάση ευθύνης, την προσαρμοστικότητά τους, τη συμμετοχή τους σε αυτή την κοινή προσπάθεια για την προστασία της υγείας όλων μας. Τα κρούσματα τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων μας κρατήθηκαν πολύ χαμηλά, με μόλις 1,5% των τμημάτων και 2,6% των σχολείων να αναστέλλουν τη λειτουργία τους κατ’ εφαρμογή του πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ για λόγους προστασίας από τον κορωνοϊό.

Η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη, και η επιστροφή των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών μας στο σχολείο με όρους ασφάλειας και προστασίας συνιστά απόλυτη προτεραιότητά μας, και για μαθησιακούς αλλά και για ψυχοσυναισθηματικούς λόγους. Η τηλεκπαίδευση είναι ένα σημαντικό εργαλείο που κράτησε ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία χάρη στην εξαιρετικά μεγάλη προσπάθεια εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, αλλά δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.

2. Τελικά η παράταση του σχολικού έτους είναι ολιγοήμερη, όπως και πέρυσι, με τη διαφορά ότι φέτος η αποχή των μαθητών από τις φυσικές τους τάξεις ήταν πολύμηνη. Τέθηκε ποτέ θέμα επανάληψης σχολικής χρονιάς, όπως ακούστηκε και πως αυτό θα μπορούσε να γίνει πρακτικά;

Για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά το σχολικό έτος παρατείνεται έως και την Παρασκευή 25 Ιουνίου, ενώ για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια έως και την Παρασκευή 11 Ιουνίου. Η διαφορά με την περσινή χρονιά είναι ότι φέτος η τηλεκπαίδευση εφαρμόστηκε οριζόντια σε όλη την Ελλάδα, και η ύλη έχει προχωρήσει κανονικά παρά τις αναμφίβολες δυσκολίες και προκλήσεις του εγχειρήματος.

Σε χώρες του εξωτερικού όπου συζητήθηκε η επανάληψη της σχολικής χρονιάς, υπήρξε ως επί το πλείστον αδυναμία κεντρικής καθολικής εφαρμογής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Από κοινού με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, παρακολουθούμε πολύ στενά τις επιδράσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση, και στέλνουμε συστηματικά προς τα σχολεία οδηγίες σχετικά τόσο με την κάλυψη της ύλης όσο και με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών κατά την επιστροφή τους στη δια ζώσης διδασκαλία που έχουν εκπονηθεί από επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.

3. Εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανοίξουν νωρίτερα τα σχολεία φέτος, γιατί πέρυσι δεν έγινε τελικά;

Είναι νωρίς ακόμη για αυτή τη συζήτηση. Προχωρούμε βήμα-βήμα, βάσει των εισηγήσεων των ειδικών και των επιδημιολογικών δεδομένων, και οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν πιο κοντά στη νέα σχολική χρονιά και πάντως δεν προβλέπεται να επηρεάσουν τον μήνα Αύγουστο.

4. Τι θα γίνει φέτος με τον αριθμό των εισακτέων για Πανελλαδικές και την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής; Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι θα είναι μειωμένος κατά 25.000 με 30.000.

Θεσπίσαμε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής προκειμένου να εισάγονται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιοι που πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, υποψήφιοι που θα μπορέσουν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν από το Πανεπιστήμιο, και που συνεπώς θα έχουν προοπτικές για το μέλλον τους.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θωρακίζει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και ενισχύει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία, επιλέγοντας το συντελεστή της βάσης εισαγωγής που επιθυμεί. Η πρακτική της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο υποψηφίων με βαθμό 1 και 2 στα 20 που εφαρμόζεται τόσα χρόνια είναι κατά τη γνώμη μου βαθιά προβληματική. Συνιστά παραπλάνηση για τους ίδιους τους φοιτητές που εισάγονται με τόσο χαμηλούς βαθμούς, γιατί ωθούνται σε ένα δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης και άρα δίχως μέλλον, εμπαιγμό για τους συμφοιτητές τους που μετά από μεγάλο κόπο πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους, αλλά και για τους φορολογούμενους που πληρώνουν για φοιτητές οι οποίοι δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις.

Πηγή