HomeΠολιτική

Ο ακριβός και προβληματικός σιδηρόδρομος – αποτέλεσμα της πολιτικής απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης του, από Ε.Ε και αστικές κυβερνήσεις

Ο ακριβός και προβληματικός σιδηρόδρομος – αποτέλεσμα της πολιτικής απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης του, από Ε.Ε και αστικές κυβερνήσεις

Τα συχνά προβλήματα που παρουσιάζονται στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Ferrovie dello Stato Italiane) από Λάρισα – Θεσσαλονίκη, Λάρισα – Αθήνα, Λάρισα- Βόλος, Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος, αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο, δημιουργούν μεγάλη ταλαιπωρία και προβλήματα στο επιβατικό κοινό, είναι αποτελέσματα της πολιτικής εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου.

 

 

Μιας αντιλαικής πολιτικής, που προώθησαν και συνεχίζουν να προωθούν όλες οι αστικές κυβερνήσεις Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και στηρίζουν τα στελέχη τους στην Περιφέρεια και στους Δήμους, με βάση τις οδηγίες της Ε.Ε, είτε με το ελληνικό κρατικό μονοπώλιο του ΟΣΕ, είτε με το ιταλικό κρατικό μονοπώλιο ”Ferrovie dello Stato Italiane, για χάρη των κερδών τους.

Αυτή η πολιτική, αντί για σύγχρονες ασφαλείς και με χαμηλό κόστος σιδηροδρομικές μεταφορές όπως παραπλανητικά υπόσχονταν όλες οι αστικές κυβερνήσεις, έφερε περισσότερα προβλήματα ασφάλειας και καθυστερήσεων, λόγω της μη τακτικής συντήρησης των αμαξοστοιχιών και του σιδηροδρομικού δικτύου, την μεγάλη μείωση προσωπικού.

Έφερε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, κατάργηση αρκετών δρομολογίων πανελλαδικά και στη Θεσσαλία, αφού σκοπός των επιχειρηματικών ομίλων και των αστικών κυβερνήσεων, είναι η αύξηση της κερδοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σημειωτέον επιδοτείται αδρά από το ελληνικό κράτος με 250 εκατ. ευρώ για 5 χρόνια για την κάλυψη των «άγονων» γραμμών, που αποφάσισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2017 και με επέκταση της επιδότησής της με απόφαση της κυβέρνησης της Ν.Δ, για άλλα 10 χρόνια, φτάνοντας στα 750 εκατ. ευρώ.

Το ΚΚΕ, αγωνίζεται για σύγχρονες, ποιοτικές, φθηνές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές, ενάντια στην πολιτική απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων από την Ε.Ε και αστικές κυβερνήσεις.

Είναι υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου, των συνδυασμένων μεταφορών, για να γίνουν οι σιδηροδρομικές και άλλες μεταφορές, κοινωνική ιδιοκτησία, στο πλαίσιο της σοσιαλιστικής Ελλάδας, ενταγμένες σε ένα κεντρικό κρατικό φορέα μεταφορών που θα λειτουργεί με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες.

Παράλληλα καλεί το λαό, να συμπαραταχτεί μαζί του στον αγώνα:

Για άμεση ουσιαστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων.

Για την επαναφορά των κομμένων δρομολογίων από Λάρισα προς Βόλο και αντιστρόφως, του προαστιακού Λάρισας-Θεσσαλονίκης, την επαναδρομολόγηση των απευθείας πρωινών τρένων από Καλαμπάκα προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, των ανταποκρίσεων με τρένο από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου προς την Καλαμπάκα.

Για την διακοπή των κρατικών επιδοτήσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Για την μετατροπή όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, για όλους τους εργαζόμενους και την πρόσληψη νέου μόνιμου προσωπικού με ΣΣΕ.

Για την κατασκευή των απαραίτητων έργων υποδομής, συντήρησης του δικτύου, όπως και των αμαξοστοιχιών.

Τάσος Τσιαπλές, στέλεχος του ΚΚΕ, επικεφαλής της Λαικής Συσπείρωσης Θεσσαλίας

[quads id=5]