Διαβάζοντας άρθρα δημοσιογράφων, πολιτευτών και ακούγοντας τις γνώμες των πολιτών της Λάρισας, κατοίκων και επαγγελματιών, όλοι συμφωνούμε ότι θέλουμε μια πόλη χωρίς κυκλοφοριακό πρόβλημα.
«Ευρωπαϊκή πόλη», «Βιώσιμη κινητικότητα», «πάρκινγκ για όλους». Ωραίες φράσεις.. επικοινωνιακές.. πουλάνε είναι αλήθεια και μπορούν να στηρίξουν ατέλειωτες συζητήσεις που όμως δεν καταλήγουν πουθενά. Γιατί; Διότι αποτυχαίνουν στον να εντοπίσουν την αιτία που δημιουργεί το πρόβλημα.
Η κουλτούρα του Νεοέλληνα είναι συνυφασμένη με την απόκτηση αυτοκινήτου, 1ου, 2ου, και τη χρήση του με ή χωρίς λόγο. Αυτοκίνητο για να βγω για καφέ, αυτοκίνητο για την βραδινή έξοδο, αυτοκίνητο για να πάω για ψώνια, αυτοκίνητο για να βγάλω το σκύλο βόλτα, αυτοκίνητο για 100+1 χρήσεις στις περισσότερες εκ των οποίων θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε άλλα μέσα ή να μετακινηθούμε πεζοί.
Πολλοί μιλάνε για το ΣΒΑΚ.. και την αποτυχία εφαρμογής του στην πόλη της Λάρισας, αλλά φίλοι μου δεν έχει αποτύχει το ΣΒΑΚ.. Έχει αποτύχει η δυνατότητα που έχουμε να λειτουργήσουμε έξω από το απόλυτα προσωπικό συμφέρον, έχει αποτύχει η διάθεση να ξεκινήσουμε να κάνουμε ριζοσπαστικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, να σπάσουμε επιτέλους, το καβούκι της συνήθειας στο οποίο εγκλωβιζόσαστε.
Ο Δήμος Λαρισαίων κάνει αυτό που πρέπει. Διαμορφώνει τέσσερα πάρκινγκ σε Δημοτικούς υπαίθριους χώρους, συνολικής χωρητικότητας 938 θέσεων και θα κατασκευάσει τριώροφο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο οικόπεδο που βρισκόταν το πρώην κτίριο του ΙΚΑ χωρητικότητας 250 θέσεων. Παράλληλα υλοποιείται πρόγραμμα κοινοχρήστων ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ουσιαστικές παρεμβάσεις, που αν συνδυαστούν με:
Α. Επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων στις περιφερειακές του κέντρου συνοικίες
Β. Κατασκευή πάρκινγκ τουριστικών λεωφορείων
Γ. Ανάπτυξη νέων δρομολογίων αστικών λεωφορείων
Δ. Χωροθέτηση για νέες πιάτσες ΤΑΞΙ στις εισόδους τις πόλης
Ε. Κατασκευή πάρκινγκ ποδηλάτων στο σταθμό του ΟΣΕ και στο σταθμό των ΚΤΕΛ που είναι βασικές πύλες εισόδου επισκεπτών (που δεν χρησιμοποιούν αυτοκίνητο) στην πόλη μας, θα συμβάλουν ουσιαστικά στην αλλαγή νοοτροπίας.
Ας ξεφύγουμε επιτέλους από το «πρώτα οι άλλοι τις αλλαγές και τελευταίος εγώ» .
Είναι ώρα για το «πρώτα οι ίδιοι».
Όταν το καταφέρουμε αυτό τότε θα έχουμε κάνει σημαντικό βήμα: να γίνουμε «Ευρωπαϊκή πόλη», να δούμε τα οφέλη της «βιώσιμης κινητικότητας», και ναι, να βρίσκουμε πάρκινγκ για τα αυτοκίνητά μας.
ΜΙΧΑΛΗ ΦΩΚΑΣ
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τον συνδυασμό «ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ» Απόστολος Καλογιάννης
Πρόεδρος Εφέδρων Αξιωματικών Ν. Λάρισας