HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μειωμένη η κατανάλωση φρέσκου γάλακτος από τους Έλληνες καταναλωτές

Μειωμένη η κατανάλωση φρέσκου γάλακτος από τους Έλληνες καταναλωτές

Γύρω στο 30% υπολογίζεται η μείωση κατανάλωσης φρέσκου γάλακτος την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα.

Η κατάσταση για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη αγορά γίνονται ακόμη πιο δύσκολη καθώς στην μείωση της κατανάλωσης θα πρέπει να προστεθεί η αύξηση του ανταγωνισμού με την είσοδο νέων παικτών αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Πέρα από το φρέσκο γάλα πτωτικά κινούνται – με εξαίρεση το μακράς διαρκείας – και οι υπόλοιπες κατηγορίες γάλακτος, όμως το φρέσκο γάλα είναι αυτό που έχει την σημαντικότερη πτώση με αποτέλεσμα να υπολογίζεται σήμερα να έχει φτάσει στο 1/3 της κατηγορίας.

Κατά την ίδια περίοδο η υποκατηγορία γάλακτος υψηλής παστερίωσης ήταν οριακά ανοδική σε αξία (+0,2%). Σύμφωνα τώρα με την τελευταία μελέτη της ICAP το γάλα μακράς διάρκειας έχει καταφέρει και ανακάμψει πλήρως σε σχέση με μία δεκαετία πριν, ενώ μικρότερη ανοδική πορεία παρουσίασαν το γάλα μακράς διάρκειας και το συμπυκνωμένο γάλα.

milk icap

H Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF επισημαίνει ότι η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος παρουσίασε καθοδική πορεία την περίοδο 2020-2021, έπειτα από μία διετία θετικών μεταβολών.

Ωστόσο, η εγχώρια αγορά του γάλακτος υψηλής παστερίωσης, μακράς διάρκειας και του συμπυκνωμένου εμφάνισαν θετικούς ρυθμούς μεταβολής κατά το 2020, με την τάση αυτή να συνεχίζεται και το 2021, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Οι εν λόγω εξελίξεις αποδίδονται στην αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών οι οποίοι στράφηκαν προς προϊόντα γάλακτος που διατηρούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Η κα Παντελαἰου αναφέρει επίσης ότι ο βαθμός συγκέντρωσης σε κάθε κατηγορία γαλακτοκομικών προϊόντων κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα με τις μεγαλύτερες γαλακτοβιομηχανίες να αποσπούν αξιόλογα μερίδια αγοράς.

Ενδεικτικά, στη συνολική αγορά του φρέσκου (λευκού) παστεριωμένου γάλακτος, οκτώ εταιρείες κάλυψαν το 70% περίπου των συνολικών πωλήσεων το 2020, ενώ στη συνολική αγορά του γάλακτος υψηλής παστερίωσης, μόλις τρεις εταιρείες εκτιμάται ότι κάλυψαν από κοινού το ίδιο ποσοστό (70%).

[quads id=4]

Πηγή