HomeΠολιτική

«Με αναφορά στην κατάσταση των νοσοκομείων της Λάρισας η ομιλία της Άννα Βαγενά στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την Οδική Ασφάλεια»

«Με αναφορά στην κατάσταση των νοσοκομείων της Λάρισας η ομιλία της Άννα Βαγενά στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την Οδική Ασφάλεια»

Με αναφορά στη δραματική κατάσταση που βιώνουν γιατροί, νοσηλευτές και ασθενείς στα δυο δημόσια νοσοκομεία της Λάρισας ξεκίνησε την ομιλία της η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Λάρισας Άννα Βαγενά κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την Οδική Ασφάλεια την Τετάρτη 3/11/21.

 

Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας:

 

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Θα ήθελα να ξεκινήσω τη σημερινή μου ομιλία με μία αναφορά στην κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στα δυο δημόσια νοσοκομεία της πατρίδας μου της Λάρισας, το Γενικό Νοσοκομείο και το Πανεπιστημιακό.

 

Εχθές ένας γιατρός του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, ο υπεύθυνος της κλινικής COVID, ο κ. Γιάννης Γκαμπράνης, κατέρρευσε μπροστά στις κάμερες. Αυτή είναι η εικόνα του ΕΣΥ,  ενός ΕΣΥ που καταρρέει.

 

Και απευθύνομαι στον υπουργό Υγείας, τον κ. Πλεύρη, και του λέω πως είναι ντροπή η χθεσινή του δήλωση ότι η κυβέρνησή της ΝΔ έχει θωρακίσει το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Εδώ και 20 μήνες που κρατάει η πανδημία, το μόνο που έχει θωρακίσει η ΝΔ είναι η προετοιμασία της να το εκχωρήσει στους ιδιώτες.

 

Στο νομοσχέδιο τώρα. Προφανώς, κανείς δεν θα διαφωνήσει ως προς το ότι η Πολιτεία οφείλει να αντιμετωπίζει την οδική ασφάλεια ως μία ύψιστη προτεραιότητα, δεδομένου ότι ο φόρος αίματος στην άσφαλτο στη χώρα μας είναι, δυστυχώς, πάρα, μα πάρα πολύ βαρύς.

 

Όμως, όπως έχει ήδη επισημάνει ο εισηγητής μας, ο κ. Γιαννούλης, αυτό το νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια όχι μόνο δεν καταφέρνει να δώσει λύσεις στα μείζονα προβλήματα της εκπαίδευσης και της εξέτασης των οδηγών, αλλά διαιωνίζει και τις παθογένειες του συστήματος, που ισχύει έως σήμερα.

 

Θα σταθώ σε κάποια σημεία ενδεικτικά. Στο άρθρο 4, εισάγετε τη δοκιμαστική οδήγηση για επιτυχόντες οδηγούς από 17 ετών, με συνοδό. Ωραία. Συμφωνούμε ότι αυτή είναι μία θετική διάταξη.  Έχετε, όμως, αγνοήσει το σημαντικότερο κομμάτι, που είναι και το ζητούμενο, δηλαδή την αποτελεσματική εκπαίδευση των υποψηφίων από τη σχολική ηλικία, τη δημιουργία βάσεων για μία πραγματική παιδεία γύρω από τη οδική ασφάλεια, για μία αλλαγή νοοτροπίας. Αυτή είναι η ουσία και η ρίζα του προβλήματος και αυτό το κομμάτι το έχετε παντελώς αγνοήσει.

 

Επιτρέψτε μου να δανειστώ και να επαναλάβω ένα απόσπασμα από την τοποθέτηση, κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή επί του νομοσχεδίου, του Προέδρου του ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, κ. Αριστείδη Ζωγράφου, την οποία βρήκα εξαιρετική:

 

«Αν θέλουμε να παράξουμε σ’ αυτήν τη χώρα κυκλοφοριακή νοημοσύνη, απαιτείται το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής. Το λέμε 30 χρόνια τώρα. Να οριστεί ως κύριο μάθημα, με εξετάσεις σε όλη την υποχρεωτική εκπαιδευτική διαδικασία, στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Να μάθουμε στα παιδιά μας την πόλη, να μάθουμε τα παιδιά μας να περπατάνε, να προσανατολίζονται, να μάθουμε τα παιδιά μας να κάνουν ποδήλατο και να κυκλοφορούν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτό είναι για εμάς το στοίχημα για την αυριανή ημέρα.»

 

Συνεχίζω. Είναι απογοητευτικό το ότι το νομοσχέδιο φέρνει επιφανειακές και όχι δομικές τροποποιήσεις ως προς τη θεωρητική εκπαίδευση και εξέταση των υποψήφιων οδηγών. Με απλά λόγια, δεν βλέπουμε καμία αλλαγή που θα βοηθήσει τους υποψήφιους να σταματήσουν να παπαγαλίζουν τις απαντήσεις χωρίς να έχουν πραγματικά κατανοήσει το περιεχόμενό τους.

 

Θα κλείσω με ένα θέμα, που δεν αφορά το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, παρόλα αυτά είναι πάρα πολύ σχετικό, καθώς αφορά αυτή καθαυτή την οδική ασφάλεια.

 

Μας λέει ο κ. υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πως «κεντρική στόχευση αυτού του νομοθετήματος αποτελεί να “μπει ένα φρένο” στα φαινόμενα διαφθοράς».

 

Μακάρι, κ. υπουργέ, όμως, νομίζω πως κάτι σας έχει ξεφύγει εδώ. Αναφέρομαι – ή μάλλον επανέρχομαι – σε ένα θέμα, για το οποίο 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητήσαμε διευκρινίσεις με ερώτηση που καταθέσαμε στις 4/11/20, αλλά απάντηση δεν έχουμε λάβει ακόμα. Πρόκειται για ένα ακόμα σκάνδαλο της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

 

Αναφέρομαι στις παράνομες, σύμφωνα με την απόφαση 909/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την ΚΥΑ 46526/2020, αλλά και σύμφωνα με τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις του πρώην υφυπουργού Εσωτερικών, κ. Θεόδωρου Λιβάνιου, τις παράνομες διαφημίσεις στα πλαίσια των στεγάστρων λεωφορείων, που είναι κάθετα προς τον άξονα του δρόμου και προς τη φορά κίνησης των οχημάτων. Οι διαφημίσεις αυτές είναι παράνομες για τον απλούστατο λόγο ότι βρίσκονται στο άμεσο οπτικό πεδίο των οδηγών και άρα αποτελούν αιτία διάσπασης της προσοχής τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια τη δική τους και των γύρω τους.

 

Αλλά, αφού εκδόθηκε η ΚΥΑ 46526/2020, η Αθήνα εξακολουθούσε και εξακολουθεί ακόμα, όπως και άλλες πόλεις της Ελλάδας, να είναι γεμάτη από αυτές ακριβώς τις παράνομες και επικίνδυνες διαφημίσεις στις στάσεις των λεωφορείων. Ρωτήσαμε τότε τον κ. Λιβάνιο στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, πώς γίνεται αυτό; Μήπως επειδή η σχετική διάταξη στην ΚΥΑ έχει αμφιλεγόμενη διατύπωση, όπως επισήμαινε με ανακοίνωσή του ο Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα»; Μας διαβεβαίωσε, λοιπόν, τότε ο κ. Λιβάνιος, στις 23/09/20, πως οι πινακίδες αυτές είναι πράγματι παράνομες. Και για τον Δήμο Αθηναίων, που ήταν ακόμα γεμάτος από αυτές, μας είπε αυτολεξεί: «ακόμη δεν έχει προσαρμοστεί η χωροθέτηση των πινακίδων στη νέα Κ.Υ.Α. Γι’ αυτό είπα, μόλις ολοκληρωθεί το πλαίσιο, για να μην υπάρχει πολυνομία, θα βγει μια διευκρινιστική δήλωση.»

 

Μόνο που αντί για τη διευκρινιστική δήλωση και μόλις μία εβδομάδα αργότερα, στις 30/09/20, στην 25η έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, εγκρίθηκε εισήγηση του Δημάρχου, με την οποία ούτε λίγο ούτε πολύ παρέμειναν στη θέση τους 540 ήδη τοποθετημένες διαφημιστικές πινακίδες.

 

Καταλάβατε;

 

Όλα δε τα διαφημιστικά πλαίσια στις στάσεις λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας φέρουν σήμανση της εταιρείας υπαίθριας διαφήμισης «POLITIS GROUP», η οποία φέρεται να δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην Αττική και η οποία επιχορηγήθηκε από την εκστρατεία ενημέρωσης για τον Covid-19 συνολικά με 245.000 ευρώ.

 

Λοιπόν, κάτι είναι σάπιο στο βασίλειό σας και βρωμάει πολύ. Η εταιρεία POLITIS, ο μέγας χορηγός του Δήμου Αθηναίων, που τα παίρνει από τη λίστα Πέτσα, που έχει 30 θυγατρικές και άμα γίνει κανένα δυστύχημα και πάει στα δικαστήρια κλείνει τη μία θυγατρική και δεν τρέχει τίποτα, έχει σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων εμπορευματοποιήσει τον δημόσιο χώρο με τρόπο καταχρηστικό και παράνομο, εκθέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ακεραιότητα των πολιτών. Και αυτό δεν είναι κινδυνολογία, είναι πραγματικότητα.

 

Να πάτε να ξηλώσετε όλες αυτές τις παράνομες και επικίνδυνες πινακίδες και μετά να βγάλετε τους 17χρονους στους δρόμους να οδηγήσουν. Γιατί δεν έχετε φροντίσει οι δρόμοι να έχουν τις πιο στοιχειώδεις προδιαγραφές ασφαλείας. Δεν έχετε καν φροντίσει να συμμορφώνεται ο Δήμος Αθηναίων με νόμους που εσείς θεσπίζετε. Γιατί είναι τεράστια τα συμφέροντα που διακυβεύονται.

 

Και ελάτε μετά να μιλήσουμε για οδική ασφάλεια.