Η κλιματική αλλαγή δείχνει απειλητικά τα δόντια της σε όλο τον πλανήτη. Φονικές πλημμύρες, τήξη των πάγων, παρατεταμένοι καύσωνες, καταστροφικές δασικές πυρκαγιές συνθέτουν τη νέα καθημερινότητα. Τα ρεκόρ υψηλότερης θερμοκρασίας καταρρίπτονται διαρκώς και οι περίοδοι ακραίας ζέστης γίνονται συχνότερες. Στις 29 Ιουνίου ήρθε η σειρά της Βοστώνης να δοκιμάσει τι σημαίνει υπερθέρμανση του πλανήτη. Τα θερμόμετρα στην πόλη έδειξαν 37,7 βαθμούς Κελσίου, δηλαδή περί τους έξι βαθμούς πάνω από το φυσιολογικό για την ημέρα.
Τα συμβατικά πεζοδρόμια καλύπτουν περίπου το 40% της έκτασης των αστικών κέντρων στις ΗΠΑ και απορροφούν το 90% της ηλιακής ακτινοβολίας στην οποία εκτίθενται. Στη συνέχεια την εκπέμπουν πίσω στο περιβάλλον ως θερμότητα, ενισχύοντας το φαινόμενο της «αστικής θερμονησίδας», καθώς αυξάνουν την ατμοσφαιρική θερμοκρασία σε ολόκληρη την περιοχή. Τα «πεζοδρόμια ψύξης» επιτυγχάνουν ακριβώς το αντίθετο. Καθώς διαθέτουν τριπλάσια ανακλαστική ικανότητα από τα συμβατικά, επαναπροωθούν το μεγαλύτερο ποσοστό της ακτινοβολίας που προσλαμβάνουν. Αυτό σημαίνει όχι μόνο ότι ψύχουν τον περιβάλλοντα χώρο, αλλά ότι αντανακλούν ακτινοβολία πίσω στην ατμόσφαιρα, αντισταθμίζοντας άμεσα την υπερθέρμανση του περιβάλλοντος. Eνα συμβατικό πεζοδρόμιο μπορεί να επικαλυφθεί από ένα πιο ανοικτού χρώματος επίχρισμα προκειμένου να αυξηθεί η ανακλασιμότητά του. Είναι επίσης δυνατή η χρήση για την κατασκευή τους φυσικών ανακλαστικών υλικών όπως είναι το σκυρόδεμα ή αδρανών υλικών ανοικτότερου χρώματος.
Μελέτη που εκπονήθηκε από το Εργαστήριο Βιωσιμότητας Σκυροδέματος του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) έδειξε ότι η τοποθέτηση πεζοδρομίων ψύξης σε ολόκληρη την αμερικανική επικράτεια θα μπορούσε να μειώσει τη συχνότητα των περιόδων καύσωνα κατά 41%. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι κατασκευές έχουν ένα ακόμη όφελος: μεταβάλλουν το ενεργειακό ισοζύγιο της Γης παγιδεύοντας λιγότερη ενέργεια στην ατμόσφαιρα και προωθώντας περισσότερη εκτός αυτής. Αυτή η ιδιότητά τους θα μπορούσε να εξισορροπήσει τις συνέπειες των αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αντισταθμίζοντας το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν ετησίως τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα.