HomeΤΥΡΝΑΒΟΣ

Ενημέρωση αντιπροσωπείας μαθητών ΓΕΛ Τυρνάβου από τον Δήμαρχο Τυρνάβου Γ. Κόκουρα για τον κυκλικό κόμβο

Ενημέρωση αντιπροσωπείας μαθητών ΓΕΛ Τυρνάβου από τον Δήμαρχο Τυρνάβου Γ. Κόκουρα για τον κυκλικό κόμβο

    Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος “Σχολεία-πρέσβεις του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου” στο οποίο συμμετέχει το Γενικό Λύκειο Τυρνάβου, αντιπροσωπεία μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα επισκέφθηκαν το δήμαρχο Τυρνάβου, κ. Κόκουρα, προκειμένου να ενημερωθούν για τον κυκλικό  κόμβο που ολοκληρώθηκε στην βορειοανατολική πλευρά  της πόλης  μας.

Στόχος του προγράμματος είναι να βελτιώσει τη γνώση των μαθητών γύρω από την Ευρωπαϊκή Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, το ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τις ευρωπαϊκές αξίες.

Στα πλαίσια, λοιπόν, αυτής της ενημέρωσης τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν να ενημερωθούν για το έργο αυτό που χρηματοδοτήθηκε εξολοκλήρου από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας. Τα παιδιά θα ασχοληθούν με έργα ευρωπαϊκά που έχουν ολοκληρωθεί στην πόλη μας αρχικά και στη συνέχεια στην ευρύτερη περιοχή. Για το λόγο αυτό κρίθηκε σκόπιμο η αρχή να γίνει από το σημαντικό αυτό έργο της πόλης μας.

    Ο κ. Δήμαρχος δέχτηκε με ιδιαίτερη χαρά τα παιδιά, πρόθυμος να απαντήσει στις ερωτήσεις τους σχετικά με το κομβικής σημασίας αυτό έργο της πόλης του Τυρνάβου. Τα ερωτήματα που τέθηκαν αφορούσαν στη σημαντικότητα της υλοποίησης ενός τέτοιου έργου για την περιοχή, τη χρηματοδότηση, το ρόλο των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, τη σημασία παρόμοιων έργων τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες της πόλης και τους διερχόμενους.

Και, βέβαια, δε θα μπορούσε να μην ερωτηθεί ο κ. Δήμαρχος αν το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνονταν στις προγραμματικές του δηλώσεις και με ποιο τρόπο θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης από τα βαρέα οχήματα, όπως, επίσης, με ποιο τρόπο θα μπορούσε να μειωθεί η διέλευση βαρέων οχημάτων μπροστά από το σχολείο .

262784237 623607125445310 4059745854136399959 n

    Ο κ. Δήμαρχος τόνισε με τη σειρά του τη σημασία της έγκρισης και υλοποίησης των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και πως χωρίς την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, δυστυχώς, δε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί ένα τόσο σημαντικό έργο . Εξήγησε με τρόπο εύληπτο τη διαδικασία εκπόνησης μελετών από τις δημόσιες υπηρεσίες του Δήμου -με έξοδα του Δήμου- έγκρισής τους από την Περιφέρεια και ένταξής τους, ώστε να ακολουθήσει η χρηματοδότηση.

Σαφώς και απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις, εφόσον προηγείται μια ιεράρχηση των προτάσεων για την τελική έγκρισή τους, προκειμένου οι προτάσεις αυτές να συμφωνούν με τα αντίστοιχα προγράμματα που εκπονούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ένα έργο δεν υλοποιείται άμεσα. Υπάρχουν στάδια που είναι ανάγκη να ακολουθηθούν και ο χρόνος έγκρισης και υλοποίησης εξαρτάται από το έργο.

   Η συζήτηση εστιάστηκε και στην έμφαση που δίνει η Ευρώπη στη χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Στο πνεύμα αυτό κινείται η δημοτική αρχή καθώς ήδη έχει ενεργήσει ώστε να υπάρχουν κτίρια ενεργειακά στην πόλη, ένα από τα οποία θα είναι και το Γενικό Λύκειο, το οποίο, σύμφωνα πάντα με τους σχεδιασμούς θα γίνει ενεργειακά αυτόνομο-με φωτοβολταϊκά σκεπής, θερμομόνωση τοίχων, αντικατάσταση φωτιστικών για εξοικονόμηση ενέργειας, αντικατάσταση της θέρμανσης του σχολείου και του γυμναστηρίου. Και αυτά εντάσσονται στα προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.

   Εκτός των άλλων, ο κ. Δήμαρχος τόνισε τη σημασία της συνεργασίας και της συνέχειας των σημαντικών έργων που στόχο έχουν να αλλάξουν μια περιοχή και να βελτιώσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων δίνοντας έμφαση στην ποιότητα ζωής.

Εξήγησε πόσο σημαντικό είναι να μην ακυρώνονται οι προσπάθειες των προηγούμενων, όταν , μάλιστα, αυτές είχαν πάρει το δρόμο της υλοποίησης, γιατί τα μεγάλα έργα απαιτούν χρόνο και δεν είναι εύκολο να ολοκληρωθούν στη διάρκεια της θητείας μιας δημοτικής αρχής.

    Πριν ολοκληρωθεί η ενδιαφέρουσα αυτή συνάντηση, τα παιδιά πήραν απαντήσεις και για το μεγάλο πρόβλημα που χρόνια ταλαιπωρεί την πόλη και αφορά στη διέλευση βαρέων οχημάτων από το κέντρο.

Ο κ. Δήμαρχος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι και αυτό το ζήτημα μπορεί να αντιμετωπισθεί, αν υλοποιηθεί η νότια παράκαμψη σε συνδυασμό με τη δημιουργία δεύτερης γέφυρας- παράλληλα με την ήδη υπάρχουσα που αποτελεί μνημείο για την πόλη- καθώς και με παρεμβάσεις για αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων, αν αναλογιστεί κανείς τις επιπτώσεις και της κλιματικής αλλαγής.

    Χωρίς αμφιβολία , ήταν μια ιδιαίτερα διαφωτιστική συνάντηση, στη διάρκεια της οποίας οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως Ευρώπη, ΕΣΠΑ, πράσινο ταμείο, μελέτες, χρηματοδότηση, υλοποίηση…

Μια απλή απόδειξη ότι οι νέοι δεν είναι αδιάφοροι για ό,τι συμβαίνει γύρω τους. Είναι πολιτικοποιημένοι, ενδιαφέρονται η πόλη τους να είναι φιλική προς τους πολίτες της, γι΄αυτό και ο κ. Δήμαρχος ζήτησε από τα παιδιά να ξανασυναντηθούν και να του καταθέσουν τις απόψεις τους και τους προβληματισμούς τους για ό,τι τους απασχολεί.

Τις μαθήτριες συνόδευσε η κ. Φακή Ευαγγελία, φιλόλογος του ΓΕΛ Τυρνάβου.