Εκρηκτικές αυξήσεις σε βασικά νωπά προϊόντα μέσα σε έναν χρόνο (Μάιος 2024-Μάιος 2025): Αχλάδια +145%, ροδάκινα +80%, νεκταρίνια +82%, φασολάκια φρέσκα +118%, ντοματίνια +60%, σπαράγγια +60%.
Αντίθετα, μειώσεις καταγράφηκαν σε φρέσκα κρεμμυδάκια -43%, κουνουπίδι -25%, αγγούρια -24%, μαρούλι -21%, φράουλες -19%.
Διαφορές έως και 3 ευρώ στο ίδιο προϊόν. Η έρευνα αφορά σε 52 εγχώρια είδη στο ράφι και συγκρίνει τιμές δέκα αλυσίδων (πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας):
Φρούτα νωπά +28,58%, ντομάτες – αγγούρια +19,80%, πατάτες – κρεμμύδια – ρίζες -7,83%, λαχανικά φύλλα και σταυρανθή +9,55%, όσπρια νωπά +69,83%, εποχικά +24,79%.
Η μικρο-καταναλωτική ανησυχία ξεκίνησε με την αύξηση των τιμών στα κεράσια (+42,24%), αλλά αυτό ήταν μόνο το κερασάκι στην τούρτα.
Με αφορμή τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας ο πρόεδρος Κων. Λυχναρόπουλος υπογραμμίζει τα ακόλουθα:
«Ξεκινήσαμε να εξετάζουμε την τιμή των κερασιών και καταλήξαμε να εντοπίσουμε δεκάδες προϊόντα με υπερβολικές αυξήσεις. Αχλάδια +145%, ροδάκινα +80%, φασολάκια +118%. Ταυτόχρονα όμως, είδαμε και προϊόντα να μειώνονται σημαντικά, όπως τα φρέσκα κρεμμυδάκια -43%. Αυτό μας δείχνει ότι η αγορά δεν λειτουργεί ομοιόμορφα.
Για πρώτη φορά, δεχτήκαμε αίτημα από πολίτες να μελετήσουμε σοβαρά το ενδεχόμενο ενός επιλεκτικού μποϊκοτάζ. Η Ένωση Καταναλωτών δεν θα μείνει σε ένα γενικό “μποϊκοτάζ”. Θα αναλύσουμε με SWOT ανάλυση ποια προϊόντα και ποιες περίοδοι έχουν πραγματικό νόημα να επιλεγούν. Στόχος μας είναι να δώσουμε στους καταναλωτές πρακτικά εργαλεία μετρήσιμου αντίκτυπου (μετρήσιμο feedback). Η έρευνα θα ξεκινήσει στο τέλος του Ιουνίου 2025».