HomeΕΛΛΑΔΑ

Εφοδος Χατζηδάκη στον ΕΦΚΑ Αγ. Παρασκευής: Ελειπε το 40% των υπαλλήλων

Εφοδος Χατζηδάκη στον ΕΦΚΑ Αγ. Παρασκευής: Ελειπε το 40% των υπαλλήλων

«Μου έγινε μια ακόμα φορά προφανές ότι πρέπει να αφαιρέσω με σύστημα μια σειρά από αγκάθια τα οποία δεν αφήνουν “κανένα ρόδο να ανθίσει” στον ΕΦΚΑ» ανέφερε ο υπουργός Εργασίας μετά την αιφνιδιαστική επιθεώρηση που έκανε στο συγκεκριμένο υποκατάστημα. Δύο ημέρες μετά την ψήφιση του νέου εργασιακού νόμου, ο Κωστής Χατζηδάκης έπιασε το νήμα από εκεί απ’ όπου προσωρινά το είχε αφήσει: από το τιτάνιο έργο της ανάταξης του ΕΦΚΑ και των υπηρεσιών του· «έχω μπροστά μου την “κόπρο του Αυγείου”», είχε πει πριν λίγο καιρό για τις εκκρεμείς συντάξεις. Ετσι, το μεσημέρι της Παρασκευής ο υπουργός Εργασίας πήγε αιφνιδιαστικά στον ΕΦΚΑ Αγίας Παρασκευής. Το συμπέρασμά του; «Μου έγινε μια ακόμα φορά προφανές ότι πρέπει να αφαιρέσω με σύστημα μια σειρά από αγκάθια τα οποία δεν αφήνουν “κανένα ρόδο να ανθίσει” στον ΕΦΚΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά σε σχετική ανάρτησή του στο Facebook. Ο κ. Χατζηδάκης έπλεξε το εγκώμιο των ευσυνείδητων υπαλλήλων του ΕΦΚΑ. «Οταν αναφέρομαι στο “ρόδο που θέλει να ανθίσει” εννοώ την προσπάθεια να μπουν στον ΕΦΚΑ όσο περισσότερο γίνεται οι ψηφιακές συναλλαγές (ήδη υπάρχουν 50 τέτοιες υπηρεσίες με μέσο όρο 1 εκατ. συναλλαγές τον μήνα). Εννοώ τις προσπάθειες παρά πολλών υπαλλήλων του ΕΦΚΑ να λειτουργήσουν καμία φορά και με το περίσσευμα της καρδιάς τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Εννοώ και τη διαδικασία των ραντεβού που θεσπίστηκε λόγω Covid-19 πέρσι και που πρέπει ολοφάνερα να μονιμοποιηθεί, διότι έβαλε μια τάξη στην εξυπηρέτηση των πολιτών. Το αναγνώρισαν όλοι οι πολίτες με τους οποίους συνομίλησα σήμερα», συμπλήρωσε ο υπουργός ο οποίος όμως δεν παρέλειψε να διαπιστώσει και τις γνωστές παθογένειες του Δημοσίου. Μεταξύ άλλων; Από τους 35 υπαλλήλους του υποκαταστήματος της Αγ. Παρασκευής, στη δουλειά είχαν πάει οι 21. Δηλαδή 40% απουσιών, όλως τυχαίως την Παρασκευή πριν το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. «Βεβαίως υπήρχαν ασθένειες και άδειες. Μπορεί όλα να ήταν τυπικά εντάξει, αλλά δεν σας κρύβω ότι θα περίμενα περισσότερους παρόντες», ανέφερε με νόημα. Ενα άλλο «αγκάθι» είναι η τηλεφωνική εξυπηρέτηση. «Πριν γίνω υπουργός Εργασίας, η διοίκηση του ΕΦΚΑ είχε προωθήσει την ιδέα να υπάρχουν σε γνώση του κοινού δύο αριθμοί τηλεφώνων ανά κατάστημα προκειμένου να επικοινωνούν οι ασφαλισμένοι. Η ιδέα ήταν ένα βήμα μπροστά, αλλά οι δύο υπάλληλοι που είναι χρεωμένοι με αυτό έχουν παράλληλα και άλλες δουλειές. Ταυτόχρονα οι ασφαλισμένοι γνωρίζουν ήδη τηλέφωνα άλλων επιμέρους υπαλλήλων τα οποία χρησιμοποιούν, αλλά σε πολλές περιπτώσεις χωρίς επιτυχία. Είτε διότι οι υπάλληλοι έχουν άλλες δουλειές, είτε διότι φαίνεται ότι ορισμένοι δεν κάνουν πάντοτε σωστά τη δουλειά τους. Υπάρχουν και σχετικές καταγγελίες για αυτό», σημείωσε ο υπουργός για να προσθέσει: «Απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα (παρουσία και τηλεφωνική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων) δεν θα μείνουμε φυσικά απαθείς. Ο διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής έχει αποστείλει ήδη σχετική επιστολή ζητώντας να γίνει το αυτονόητο: Να ανταποκρίνονται οι υπηρεσίες στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών. Πέρα από αυτό, ετοιμάζουμε ένα μεγάλο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου και όλων των εποπτευόμενων οργανισμών, όπως είναι ο ΕΦΚΑ, με 24ωρη λειτουργία και δωρεάν κλήσεις των πολιτών, για να υπάρχει σύντομα μια συνεχής, αναβαθμισμένη και επαγγελματική εξυπηρέτηση. Με κατάλληλη σύνδεση του τηλεφωνικού κέντρου με τις επιμέρους υπηρεσίες για την αναζήτησή πληροφορίας. Μέσα στο καλοκαίρι όλο αυτό θα γίνει πράξη! » Όσοι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους να ξέρουν ότι θα μας βρουν απέναντι. Διότι εκτός των άλλων βλάπτουν και την εικόνα της μεγάλης πλειονότητας των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ που, μέσα σε αντίξοες συνθήκες, δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Χρήσιμο είναι να θυμόμαστε όλοι ότι ο ΕΦΚΑ κάνει κοινωνική πολιτική.

Πρέπει, λοιπόν, όχι μόνο η κυβέρνηση αλλά και όλοι οι δημόσιοι λειτουργοί να μην το ξεχνάμε ούτε για ένα δευτερόλεπτο».

B16B8D67 C791 42C7 9647 8CB96FFC1A18

«Η ψηφιοποίηση πρέπει να προχωρήσει», είπε, για να συμπληρώσει: «Βλέπετε στις φωτογραφίες τα ατελείωτα αρχεία με στοιχεία των ασφαλισμένων, αλλά και τις σακκούλες που μεταφέρονται από κατάστημα σε κατάστημα με διαφορά επίσημα έγγραφα, παραπέμποντας στη δεκαετία του ‘60 και του ‘70. Σε μερικές περιπτώσεις επίσης, όπου έχει προχωρήσει η ψηφιοποίηση, αυτό δεν έγινε πάντοτε με τον σωστό τρόπο.
Και χρειάζεται αντίστοιχη αναθεώρηση. Και αυτό θα γίνει φυσικά! »Παράλληλα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρονται στους πολίτες πρέπει να αυξηθούν παραπέρα. Και η ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ μετά τις τελευταίες της αναβαθμίσεις να μετατραπεί σε βασικό κόμβο ενημέρωσης και εξυπηρέτησης του πολίτη. Είναι και αυτό ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για εμάς». 

Πηγή: Protagon.gr