
Ε. Λιακούλη: «Κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος! Μεγάλη νίκη μας για τα Κέντρα Πρόληψης – Ο αγώνας συνεχίζεται»
Την ικανοποίησή της για τη δικαίωση του αγώνα της στη Βουλή, όσον αφορά τη συμμετοχή των δήμων και των περιφερειών ως εταίρων στα Κέντρα Πρόληψης, που είχαν αποκλειστεί με το νέο νομοσχέδιο για την αυτοδιοίκηση, εκφράζει με δήλωσή της η Ευαγγελία Λιακούλη , βουλευτής Λάρισας, Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ και Επίτιμη πρόεδρος του Κέντρου Πρόληψης Λάρισας του ΟΚΑΝΑ.
Ειδικότερα, στη δήλωσή της η κ.Λιακούλη επισημαίνει τα εξής:
«Η χθεσινή και σημερινή μάχη στη Βουλή για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης απέδειξε στην πράξη ότι όταν διεκδικείς με επιχειρήματα και πείσμα, φέρνεις αποτελέσματα.
Με το άρθρο 189 του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση περιόριζε ασφυκτικά τις εταιρείες στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, “ξεχνώντας” πλήρως τις Αστικές Μη Κερδοσκοπικές Εταιρείες (ΑΜΚΕ) – το νομικό καθεστώς, δηλαδή, υπό το οποίο λειτουργούν τα Κέντρα Πρόληψης.
Από την πρώτη στιγμή, με παρέμβασή μου στο βήμα της Βουλής, ανέδειξα το επικίνδυνο αυτό κενό και απαίτησα την άμεση διορθωτική παρέμβαση του Υπουργού. Ακολούθησαν κι άλλοι συνάδελφοι, δημιουργώντας όλοι μαζί ένα σοβαρό μέτωπο. Η πίεση απέδωσε: ο Υπουργός Εσωτερικών κατέθεσε τελικά νομοτεχνική βελτίωση, ορίζοντας ρητά ότι η Αυτοδιοίκηση μπορεί να συμμετέχει σε ΑΜΚΕ που ασχολούνται με την καταπολέμηση των εξαρτήσεων.
Σε μια περίοδο έντονης αβεβαιότητας –με το νέο σχήμα του ΕΟΠΑΕ, τις δίκαιες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, την υποστελέχωση και την υποβάθμιση των δομών– η εξέλιξη αυτή αποτελεί μια σοβαρή νίκη στα σημεία. Σε διαφορετική περίπτωση, θα μιλούσαμε σήμερα για “ξαφνικό θάνατο” των Κέντρων Πρόληψης.
Παρ’ όλα αυτά, τίποτα δεν έχει τελειώσει.
Αυτή η δικαίωση είναι μόνο ένας σταθμός.
Ο αγώνας συνεχίζεται, γιατί τα Κέντρα Πρόληψης αποτελούν το βασικότερο ανάχωμα της κοινωνίας μας απέναντι στις εξαρτήσεις.
Είναι οι δομές που λειτουργούν στην καρδιά της κοινότητας, δίπλα στον πολίτη, στα σχολεία, στις οικογένειες και στους νέους μας.
Είναι οι δομές που δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα απλώς κατασταλτικά, αλλά χτίζουν προσωπικότητες με ψυχική ανθεκτικότητα, προλαμβάνοντας το κακό πριν καν γεννηθεί.
Είναι οι δομές που προσφέρουν δωρεάν, εξειδικευμένη και επιστημονική στήριξη σε μια εποχή που οι σύγχρονες εξαρτήσεις (ουσίες, διαδίκτυο, τζόγος) και η νεανική παραβατικότητα καλπάζουν ανησυχητικά.
Δεν εφησυχάζουμε.
Στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών. Διασφαλίσαμε τη θεσμική επιβίωση των Κέντρων σήμερα, συνεχίζουμε να παλεύουμε για την πλήρη αναβάθμιση, τη στελέχωση και τη σταθερή χρηματοδότησή τους , για το αύριο!»



