HomeΕΛΛΑΔΑ

Αθήνα-Τρίκαλα σε κάτω από 3 ώρες – Προχωρά η κατασκευή του νοτίου τμήματος του Ε65

Αθήνα-Τρίκαλα σε κάτω από 3 ώρες – Προχωρά η κατασκευή του νοτίου τμήματος του Ε65

Στην παράκαμψη της σήραγγας Οθρυός φαίνεται πως κατέληξαν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Κεντρική Οδός, προλειαίνοντας το έδαφος για την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα φέρει Αθήνα και Τρίκαλα πιο κοντά.

Λύνεται, όπως φαίνεται, ο γόρδιος δεσμός για την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65, το οποίο έχει καθυστερήσει λόγω της στατικότητας της σιδηροδρομικής σήραγγας Οθρυός πάνω στην οποία επρόκειτο να περάσει τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Κεντρική Οδός (κοινοπραξία του έργου υπό την ΤΕΡΝΑ) φαίνεται πως κατέληξαν στη λύση της παράκαμψης της σιδηροδρομικής σήραγγας (21ο χλμ. του άξονα) και πλέον το μόνο που απομένει είναι να δοθεί το «πράσινο φως» από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και να γίνει ο προσδιορισθμός του επλιπλέον κόστους.

Το ζήτημα της στατικότητας της σιδηροδρομικής σήραγγας, η οποία θεωρείται κρίκος μεταξύ του ορεινού και πεδινού τμήματος του Ε65, είχε πέσει στο τραπέζι περίπου πριν από μία διετία. Το υπουργείο Υποδομών ζήτησε την άποψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το οποίο απάντησε ότι η μόνη διέξοδος είναι η προσφυγή στη διαιτησία. Το διαιτητικό δικαστήριο απεφάνθη, στα μέσα της άνοιξης, ότι η ευθύνη βαρύνει το Δημόσιο, το οποίο θα πρέπει να επωμιστεί το επιπλέον κόστος.

e65 autokinitodromos

Νότιο τμήμα Ε65

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, που συνδέει τη Λαμία με την Ξυνιάδα Δομοκού. Το μήκος είναι 32 χλμ. και μόλις ολοκληρωθεί θα σημάνει τη δημιουργία ενός ενιαίου αυτοκινητοδρόμου μήκους 111 χλμ. που θα φτάνει από τη Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα και ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα έως την πόλη της Θεσσαλίας θα διαρκεί περί τις 3 ώρες. 

Το  νότιο αυτό τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 σε αριθμούς:
• Συνολικό μήκος νότιου τμήματος: 32,5 χλμ.
• 1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
• 15 Γέφυρες • 5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
• 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
• 62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
• 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
• 1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι) • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι) • 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι) • 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
• 1 μετωπικό σταθμό διοδίων στο 17χλμ.
• 1 αμφίπλευρο

Σημειώνεται ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλε την παράδοση του έργου τον Ιανουάριο του 2022, αλλά επήλθε καθυστέρηση λόγω της εμπλοκής στη σιδηροδρομική σήραγγα Οθρυός, αλλά και των προβλημάτων που επέφερε ο κορωνοϊός και η αύξηση του κόστους πρώτων υλών. Σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2023.

Το  τμήμα 14,5 χιλιομέτρων, από τη Λαμία έως τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία.

[quads id=4]

πηγή