HomeΕκδηλώσεις

Στο Αμερικάνικο Σχολείο στη Gdynia (Gdansk) της Πολωνίας το 2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου με Πρόγραμμα Erasmus+

Στο Αμερικάνικο Σχολείο στη Gdynia (Gdansk) της Πολωνίας το 2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου με Πρόγραμμα Erasmus+

Εκπαιδευτικοί και μαθητές από 2o Γυμνάσιο Τυρνάβου επισκέφθηκαν από 21 έως 26 Νοεμβρίου 2021 το American Elementary School στη Gdynia της Πολωνίας στο πλαίσιο ενός 3ου εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο «Δημιουργική μάθηση, επιχειρηματικότητα και τεχνολογία στην υπηρεσία εκείνων που τη χρειάζονται περισσότερο».

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος η δημιουργία υλικών και διδακτικών παιχνιδιών με τη χρήση του τρισδιάστατου εκτυπωτή(3d-printer) και άλλων μεθόδων και ταυτόχρονα η απόκτηση γνώσεων για την επιχειρηματικότητα.

Στην 1η κινητικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος συμμετείχαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Πορτέσης Νικόλαος, οι καθηγήτριες κ. Κουτσιμανή Σουλτάνα και Μαγαλιού Ελένη, όλοι μέλη του προγράμματος και οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου Μάικος Ιορδάνης, Καντάρα Ελευθερία και Μπαγκούια Αγγελική.

002
Οι μαθητές του προγράμματος από την Ισπανία, την Ιταλία, την Κροατία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα, μετά από μια θερμή υποδοχή γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών του Αμερικάνικου σχολείου, ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου και εργάστηκαν σε ομαδικές δραστηριότητες.

Κάθε ομάδα παρουσίασε τις προτάσεις της για ψηφιακά διδακτικά παιχνίδια που οι μαθητές δημιούργησαν και στη συνέχεια θα τις κατασκευάσουν με τη χρήση του τρισδιάστατου εκτυπωτή(3d-printer), ενώ η Πολωνική ομάδα παρουσίασε τις δικές της κατασκευές με 3d-printer.

foto4

Τα παιχνίδια στο τέλος του προγράμματος θα μοιραστούν σε ιδρύματα για παιδιά αναπτύσσοντας στους μαθητές την ενσυναίσθηση και κυρίως το αίσθημα της φιλανθρωπίας.

foto5
Την ίδια μέρα ακολούθησε ένα εξαιρετικό εργαστήριο όπου οι μαθητές, συνεργάστηκαν και παρουσίασαν τα χόμπι τους δείχνοντας ταυτόχρονα τις ομοιότητες και τις διαφορές των χωρών τους μέσα από τις ομαδικές τους δημιουργίες, εμπνευσμένοι από έναν υπέροχο δάσκαλο Τέχνης του Αμερικάνικου σχολείου, τον κ. Bob Garrett.

foto6
Την επόμενη μέρα επισκέφτηκαν στη Γντίνια ένα από τα μεγαλύτερα επιστημονικά κέντρα το «Scientific Center Experiment», μια τεράστια διαδραστική έκθεση για έρευνα σχετική με τις φυσικές επιστήμες.

Στο ασυνήθιστο αυτό πειραματικό εργαστήριο οι μαθητές μας πραγματοποίησαν εκπληκτικές δραστηριότητες, αποκτώντας γνώσεις Υδρολογίας-παίζοντας το ρόλο των μηχανικών, κατασκευάζοντας και θέτοντας σε κίνηση σύνθετους μηχανισμούς, γνώσεις Βιολογίας-μαθαίνοντας τα μυστικά του ανθρωπίνου σώματος, πώς λειτουργούν οι αισθήσεις μας και αν μπορούν να μας εξαπατήσουν και γνώσεις Φυσικής-παρατηρώντας διαδραστικούς σταθμούς, μελετώντας φαινόμενα ήχου, ηλεκτρισμού και μαγνητισμού.

foto10

Ακολούθησε επίσκεψη στο «Havelianum Interactive Exhibition», στο λόφο Gradowa στο Gdansk, ένα χώρος επιστήμης και ιστορίας, ένα επιστημονικό πάρκο/μουσείο που χτίστηκε για να τιμήσει τον Johannes Hevelius τον διάσημο αστρονόμο που γεννήθηκε στο Γκντανσκ το 1611.

Αφού θαύμασαν από ψηλά την θέα της πόλης και τα περίφημα ναυπηγεία του Γκντανσκ επισκέφθηκαν διαδραστικά/πολυμεσικά εκθέματα, όπου ταξίδεψαν για να εξερευνήσουν και να κατανοήσουν το περιβάλλον, αντιμετώπισαν τη φυσική και τα μαθηματικά με διασκεδαστικό τρόπο παρακολουθώντας και συμμετέχοντας σε εργαστήρια στα Αγγλικά.

Εικγγυφο

Μηχανήματα, υπολογιστές και διαδραστικά gadgets τους εξήγησαν την πολυπλοκότητα της επιστήμης με τρόπο απλό και κατανοητό.

foto13
Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στη πόλη του Γκντανσκ, την έκτη μεγαλύτερη πόλη της Πολωνίας που φιλοξενεί το σημαντικότερο λιμάνι της Βαλτικής.

Περπάτησαν στο Βασιλικό δρόμο της παλιάς πόλης με τα ιστορικά κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, θαύμασαν τον Ναό της Παναγίας με το αστρονομικό ρολόι από τη δεκαετία του 1460, τη Χρυσή Πύλη που κατασκευάστηκε το 1610 για να αντικαταστήσει μια παλαιότερη γοτθική πύλη, το Σιντριβάνι του Ποσειδώνα και περπάτησαν στη Μεγάλη Αγορά δίπλα στις φημισμένες γραφικές αποβάθρες.

Την τελευταία μέρα επισκέφθηκαν το Sobot,όπου χωρισμένοι σε ομάδες έπαιξαν το «Urban game», ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού για να ανακαλύψουν τα αξιοθέατα της πόλης που αποτελεί ένα σημαντικό τουριστικό θέρετρο της Βαλτικής και περπάτησαν στην μεγαλύτερη ξύλινη προβλήτα της Ευρώπης .

001
Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Τυρνάβου επέστρεψαν με άριστες εντυπώσεις από τις εγκαταστάσεις του σχολείου υποδοχής, από την επαφή και τη συνεργασία με τους μαθητές των άλλων σχολείων αλλά και πλουσιότεροι σε γνώσεις, εμπειρίες και καλλιέργεια, γεγονός που αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι το σχολείο μπορεί να είναι ζωντανός οργανισμός αναπαραγωγής και εμπέδωσης της γνώσης με τον πλέον δημιουργικό και ψυχαγωγικό τρόπο.

005 1