HomeΠαιδί - Εκπαίδευση

ΑΔΗΚ Λάρισας: Διαδικασία Αναθέσεων μαθημάτων – Χαρακτηρισμός Λειτουργικών Υπεραριθμιών

ΑΔΗΚ Λάρισας: Διαδικασία Αναθέσεων μαθημάτων – Χαρακτηρισμός Λειτουργικών Υπεραριθμιών

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,

με την έναρξη κάθε  σχολικής χρονιάς ξεκινά η διαδικασία των αναθέσεων μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Μια διαδικασία που γίνεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Δυστυχώς, για άλλη μια χρονιά διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στις οποίες δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία στις αναθέσεις των μαθημάτων και στον χαρακτηρισμό των λειτουργικών  υπεραριθμιών.  Προκειμένου λοιπόν, να είστε ενήμεροι, αλλά και να μπορείτε να διεκδικείτε τα δικαιώματα σας, παραθέτουμε την νομοθεσία με την οποία γίνονται οι αναθέσεις των μαθημάτων και κρίνονται οι λειτουργικές υπεραριθμίες  σε όσες ειδικότητες και σε όσα σχολεία υπάρχουν :

Α) Η διαδικασία των αναθέσεων των μαθημάτων στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς καθορίζεται από τον Ν. 4823/2021 άρθρο 100   όπου ορίζεται:

1.Στην αρχή του διδακτικού έτους και το αργότερο εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την έναρξή του, οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας τις προτιμήσεις τους ως προς τις αναθέσεις διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και στα τμήματα.

2.Ο Σύλλογος Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή ή του Προϊστάμενου της σχολικής μονάδας, αποφασίζει την ανάθεση στο διδακτικό προσωπικό της διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και στα τμήματα. Στην περίπτωση μη λήψης της απόφασης του πρώτου εδαφίου από τον Σύλλογο Διδασκόντων, κατά την πρώτη συνεδρίασή του στην αρχή του διδακτικού έτους, την απόφαση λαμβάνει ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, χωρίς να δεσμεύεται από τις δηλώσεις προτίμησης των εκπαιδευτικών.

Β) Η διαδικασία  του χαρακτηρισμού των λειτουργικών υπεραριθμιών  που τυχόν προκύπτουν  στην έναρξη της σχολικής χρονιάς καθορίζεται από το Π.Δ.50/96 όπως τροποποιήθηκε  από το  Π.Δ.100/97 άρθρο 14 παρ.9, και τον Ν.4186/2013 άρθρο 36 παρ. 18 όπου ορίζονται ότι :

1)η παράγραφος  3 του ΠΔ. 50/96, αναφέρεται στη διαδικασία χαρακτηρισμού υπεραριθμιών ως εξής:

α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ιδίου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργασίμων ημερών αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.

β) Στην συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

Ι)Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μανάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ΠΔ 50/96

ΙΙ)Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν  το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Π.Δ. 50/96.

2)η   παράγραφος  7 εδάφ. Β του Π.Δ. 50/96 ορίζει  ότι :

Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι  και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14  παρ. 14 του Ν.1566/85. Για τον σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεσή αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.

3)η   παράγραφος  8 του Π.Δ. 50/96 ορίζει ότι:

Ο χρόνος υπηρεσίας στην προηγούμενη τους θέση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που μετατίθενται, διατίθενται ή αποσπώνται λόγω υπεραριθμίας υπολογίζεται για την συμπλήρωση της υπηρεσίας που απαιτείται  από το άρθρο 8 του Π.Δ. 50/96. Οι διατάξεις που προβλέπουν συνυπολογισμό  του χρόνου απόσπασης στην οργανική θέση εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση αυτή.

Όλες οι παραπάνω διατάξεις εφαρμόζονται αναλόγως και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι εκπ/κοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στην οργανική τους θέση (λειτουργικές υπεραριθμίες) κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

Επίσης στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 (α΄45), όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του Π.Δ. 100/1997 (Α΄94), προστίθεται  η παράγραφος 13 ως εξής: « Για την διαπίστωση υπεραριθμίας εκπαιδευτικών  και την ρύθμισή της σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων του παρόντος οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ4 (Φυσικών , Χημικών, Φυσιογνωστών, Βιολόγων, Γεωλόγων) αντιμετωπίζονται ενιαία, ανεξαρτήτων της ειδικότητας στην οποία ανήκουν.»

Οι διδακτικές ώρες της Β΄ ανάθεσης  της  βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στα social media: FacebookInstagramGoogle News, YouTube,  X  και  TikTok. Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν: Αναφέρεται ως πηγή το tirnavospress.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά. – Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή – Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος.