HomeΛάρισα

Δήμος Λαρισαίων: Πράσινος πυρήνας, χαμηλές ταχύτητες και παραποτάμια διαδρομή ευρωπαϊκών προδιαγραφών στην Τ.Τσιόγκα

Δήμος Λαρισαίων: Πράσινος πυρήνας, χαμηλές ταχύτητες και παραποτάμια διαδρομή ευρωπαϊκών προδιαγραφών στην Τ.Τσιόγκα

Μια εξαιρετικά ζωτικής σημασίας παρέμβαση, ώστε η Λάρισα να προσεγγίσει ακόμη περισσότερο την ευρωπαϊκή προοπτική της, αναφορικά με την καθημερινή κυκλοφορία στην πόλη εγκαινιάζει η Δημοτική Αρχή Μαμάκου με την πρόταση για την οδό Τ.Τσιόγκα. 

 

Ουσιαστικά, πρόκειται για τη δημιουργία μιας παραποτάμιας διαδρομής ευρωπαϊκών προδιαγραφών, κατά μήκος της παραπήνειας οδού, η οποία όχι μόνον δίνει «ανάσα» στη συνοικία του Αγίου Αθανασίου, αλλά προσθέτει έναν ακόμη πολύτιμο πράσινο πυρήνα, έκτασης περίπου 10 στρ., ασφαλείς διαδρομές για τους χρήστες της οδού -με έμφαση στην μετακίνηση πεζή, αλλά και με ποδήλατο, καθώς και δημιουργία νέων διαβάσεων πεζών για τη μετάβαση από και προς το ποτάμι, με λειτουργικό τρόπο.

 

Παράλληλα, ενισχύεται το δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών, με τη χωροθέτησή τους τόσο επί της οδού Τ.Τσιόγκα, όσο και επί της οδού Κραννώνος, ενώ ισχυροποιείται το πλέγμα ήπιας κυκλοφορίας, με παρεμβάσεις σε τμήματα οδών (Κουτλιμπανά, Ποσειδώνος) προς το ποτάμι. 

 

Η κυκλοφορία των οχημάτων, από τον κόμβο του Αγ.Αχιλλίου και προς τη ΔΕΥΑΛ, κατευθύνεται κυρίως προς τις οδούς Αθηνάς και Κραννώνος, που παραμένουν διπλής κυκλοφορίας στο μήκος τους, αλλά με καθορισμό των ορίων ταχυτήτων στα 40 χλμ/ώρα -με πρόβλεψη για χαμηλότερο όριο, στη βάση του νέου Κ.Ο.Κ. 

 

«Κύριος στόχος είναι η επανασύνδεση της πόλης μας με το ποτάμι, η επίτευξη μεγαλύτερης ευελιξίας και λειτουργικότητας στην κίνηση/στάθμευση των οχημάτων στην περιοχή, με ασφάλεια για τις μετακινήσεις των πεζών, ιδίως των παιδιών από και προς το σχολείο (8ο Γυμνάσιο) α σχολεία που βρίσκονται στη Λαγού. Ικανοποιούμε το αίτημα των κατοίκων της περιοχής για περισσότερο πράσινο, αλλά κυρίως υπηρετούμε τον στόχο που είχαμε εξ’ αρχής θέσει, για τη δημιουργία μιας παραπήνειας διαδρομής, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, υψηλής αισθητικής και λειτουργικότητας -που τόσο πολύ λείπει από τη Λάρισα», σημειώνει ο Δήμαρχος Λαρισαίων, κ.Θανάσης Μαμάκος. 

 

Επίλυση ζητημάτων

 

Πέρα από τα αιτήματα τόσο των κατοίκων της συνοικίας του Αγίου Αθανασίου, όσο και αρκετών φορέων της πόλης για τη συγκρότηση μιας πρότασης που δεν αποκόπτει την πόλη από το ποτάμι, το σχέδιο της Δημοτικής Αρχής για την Τ.Τσιόγκα επιλύει επιπρόσθετα ζητήματα που είχαν ανακύψει από την αντίστοιχη πρόταση της προηγούμενης δημοτικής αρχής:

 

Είχε τεθεί ζήτημα ασφάλειας και όχλησης για τη σχολική μονάδα, σε περίπτωση που δημιουργούνταν δρόμος διπλής και ταχείας κυκλοφορίας δίπλα ακριβώς από το σχολείο, ενώ η κίνηση των οχημάτων από την οδό Καραθάνου προς τη ΔΕΥΑΛ απαιτούσε ολόκληρο κύκλο. 

 

«Το κυριότερο στοιχείο είναι ότι από την αρχή δεν θα μπορούσαμε, ως Δημοτική Αρχή, να δεχθούμε έναν δρόμο διπλής κυκλοφορίας που να αποκόβει την πόλη από το ποτάμι», σημειώνουν οι Αντιδήμαρχοι Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων, κ.Ευάγγελος Παπαλέξης και Τεχνικών Υπηρεσιών, κ.Χρήστος Τερζούδης. 

 

Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι μελετήθηκαν τα διαθέσιμα στοιχεία για την κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ σε συνδυασμό με την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, έγιναν οι απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, ώστε η τελική πρόταση να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες όλων των χρηστών του δικτύου στην περιοχή. 

 

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία οριοθετημένων χώρων στάθμευσης, που προσθέτουν θέσεις, σε σχέση με την άναρχη κατάσταση που επικρατεί μέχρι και σήμερα στις οδούς Τ.Τσιόγκα, Αθηνάς, Κραννώνος και Λαγού. 

 

Οι βασικές αλλαγές

 

Στο πλαίσιο, λοιπόν, της μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του έργου «Ολοκλήρωση Εσωτερικού Δακτυλίου Λάρισας τμήμα Α» – των οδών ΛΑΓΟΥ (Κρανώνος έως υφιστάμενο κυκλικό κόμβο ΛΑΓΟΥ), ΤΣΙΟΓΚΑ (Κενταύρων

έως Λαγού), ΑΘΗΝΑΣ (Τσιόγκα έως Θέτιδος), ΚΡΑΝΩΝΟΣ (Αθηνάς-Καραθάνου έως Λαγού), ΚΡΑΝΩΝΟΣ-ΒΡΑΙΛΑ ΑΡΜΕΝΗ (Ξενοφώντος έως Καραθάνου), ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ (Κρανώνος έως Τσιόγκα), ΚΟΥΤΛΙΜΠΑΝΑ (Αγν. Στρατιώτου έως Κρανώνος) και ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ (Αγν.Στρατιώτου έως Κρανώνος) του Δήμου Λαρισαίων, μεταξύ άλλων:

 

Το τμήμα της οδού Τσιόγκα, από Αθηνάς ως Κραννώνος, γίνεται ήπιας και μονής κυκλοφορίας: 

 

  • μία λωρίδα με κατεύθυνση από Αθηνάς προς Κραννώνος 
  • δημιουργία ποδηλατοδρόμου διπλής κυκλοφορίας 
  • διαχωρισμός ποδηλατοδρόμου από τον χώρο κυκλοφορίας των οχημάτων με πεζοδρόμιο
  • όδευση τυφλών, δεξιά και αριστερά της Τ.Τσιόγκα

 

Το τμήμα της οδού Τ.Τσιόγκα, από Κραννώνος ως Λαγού, επίσης ήπιας κυκλοφορίας:

 

  • διπλής κατεύθυνσης οχημάτων που συνδέεται με τον κόμβο στη ΔΕΥΑΛ
  • δημιουργία νέων διαβάσεων πεζών, για μετάβαση από και προς το ποτάμι με εξαιρετικά λειτουργικό και ασφαλή τρόπο.

 

Οι οδοί Αθηνάς και Κραννώνος λειτουργούν ως οι κύριοι υποδοχείς της κυκλοφορίας των οχημάτων, από τον κόμβο του Αγ.Αχιλλίου και προς τη ΔΕΥΑΛ, καθώς παραμένουν διπλής κυκλοφορίας στο μήκος τους, αλλά με καθορισμό των ορίων ταχυτήτων στα 40 χλμ/ώρα -με πρόβλεψη για χαμηλότερο όριο, στη βάση του νέου Κ.Ο.Κ. 

 

Στις αλλαγές περιλαμβάνονται ακόμη τα εξής: 

 

  • Εφαρμογή ορίου 40 χλμ/ώρα και 20 χλμ/ώρα στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας
  • Τοποθέτηση σχολικών πινακίδων (στην Κραννώνος)
  • Δημιουργία ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης, στην αριστερή πλευρά της Κραννώνος (από Τσιόγκα ως Καραθάνου-Θέτιδος), παράλληλου στην οδό -επί του πεζοδρομίου (κατά τη φορά κίνησης προς τον κόμβο Καραθάνου)
  • Διαμορφώνονται τμήματα ήπιας κυκλοφορίας και σε άλλους δρόμους (Στουρνάρα, Κουτλιμπανά και Ποσειδώνος), αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τις συνθήκες διαβίωσης στην περιοχή.

Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις στο tirnavospress.gr, ακολουθήστε μας στα social media: FacebookInstagramGoogle News, YouTube,  X  και  TikTok. Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν: Αναφέρεται ως πηγή το tirnavospress.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά. – Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή – Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος.