3 χρόνια από τα Τέμπη: Μαζικές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα – Επεισόδια σε Σύνταγμα, Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη

Τρία χρόνια μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, χιλιάδες πολίτες σε όλη την Ελλάδα κατέβηκαν στους δρόμους, τιμώντας τη μνήμη των 57 θυμάτων και ζητώντας δικαιοσύνη.

Στην Αθήνα, το Σύνταγμα πλημμύρισε από κόσμο, με μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους και οικογένειες να συμμετέχουν σε μία από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις των τελευταίων ετών. Το βασικό σύνθημα ήταν πως «κανείς δεν ξεχνά» και πως η υπόθεση πρέπει να διαλευκανθεί πλήρως, χωρίς συγκάλυψη.

Στη Λάρισα, πόλη που συνδέθηκε άμεσα με την τραγωδία, η συγκέντρωση είχε ιδιαίτερα συγκινησιακό χαρακτήρα. Συγγενείς θυμάτων μίλησαν για τον αδιάκοπο αγώνα τους να αποδοθεί δικαιοσύνη, με το πλήθος να στέκεται στο πλευρό τους. Το κλίμα ήταν φορτισμένο, με στιγμές σιωπής και έντονης συγκίνησης.

Αντίστοιχες κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν στα Ιωάννινα, στη Ρόδο, στην Καλαμάτα, ενώ στη Θεσσαλονίκη η συγκέντρωση ξεκίνησε από το άγαλμα του Ελευθερίου Βενιζέλου, με μαζική συμμετοχή πολιτών.

Στο Ηράκλειο, η Πλατεία Ελευθερίας γέμισε από νωρίς, με έντονη παρουσία της νεολαίας. Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της πορείας, σημειώθηκαν επεισόδια όταν ομάδα ατόμων προχώρησε σε ρίψη πετρών και καπνογόνων προς τις αστυνομικές δυνάμεις. Αντίστοιχα επεισόδια καταγράφηκαν και στη Θεσσαλονίκη και το Σύνταγμα, με ρίψεις μολότοφ και φωτιές σε κάδους. Χημικά και χειροβομβίδες κρότου λάμψης χρησιμοποίησαν οι δυνάμεις της αστυνομίας προσπαθώντας να απομακρύνουν τους ταραχοποιούς που επιχείρησαν να αμαυρώσουν την συγκέντρωση μνήμης για την τραγωδία των Τεμπών.

Παρά τα μεμονωμένα περιστατικά έντασης, το μήνυμα των συγκεντρώσεων ήταν κοινό σε όλη τη χώρα: μνήμη, δικαιοσύνη και απαίτηση για ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας, ώστε να μην επαναληφθεί ποτέ ξανά μια τέτοια τραγωδία.

Τρία χρόνια μετά, η Ελλάδα εμφανίστηκε ενωμένη, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα πως τα Τέμπη δεν ξεχνιούνται.